27 May 2018

Jangan Biar Ramadhan Berlalu Sia-sia

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum WBT


JANGAN BIAR RAMADHAN BERLALU SIA-SIA | Menemui Ramadhan juga salah satu daripada banyaknya nikmat rezeki yang kita perolehi.Bersahu.Berbuka.Menunaikan solat sunat tarawih.Allahu.Ya,bagi PC rezeki.Ada yang setiap hari menghitung datangnya ramadhan,tapi Allah terlebih dulu mengarah Malaikat Izrail mengambil nyawanya.

Ada yang sebelum ramadhan sihat namun bila masuk bulan ramadhan keuzuran(sakit).Yang sihat,boleh menunaikan puasa..lakukan sehabis baik.Moga hingga hujung ramadhan.Hingga juga ramadhan mendatang.

Jangan biar ramadhan berlalu sia-sia.

Rezeki depan mata jaga dan hargai.Sungguh-sungguh.Sehabis baik.Berapa banyak pahala atau ganjarannya,itu biar Allah SWT sahaja yang lakukan.

Sedar atau tidak,melalui dan menjalani Ramadhan semakin sukar dan sangat mencabar *atau PC sahaja rasa begini😂*.Sangat-sangat tercabar serta berat.Persekitaran mungkin juga menjadi salah satu sebab.Mahu tidak mahu terjebak juga untuk ambil peduli.Allahu.

Untuk menutup mata,memekakkan telinga,mengunci lisan,buat-buat bodoh bukan hal mudah.Ambil tahu bagi PC tiada salahnya tapi letakkan sempadan sebaik-baiknya supaya jangan biar ramadhan berlalu sia-sia.


JANGAN BIAR RAMADHAN BERLALU SIA-SIA
Google Image

#sama-sama mencari redha Ilahi

11 comments:

  1. ingt sha sorang je rasa semakin mencabar 😅😅😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat2 mencabar..sungguh.Luar biasa.Risau cuma dapat lapar,dahaga dan lesu sahaja...😂

      Delete
  2. Betul tu PC, sekarang nie memang mencabar kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlalu mencabar kak Sue...macam diasak segenap penjuru...risau puasa tak dapat apa2😂

      Delete
  3. betul tu
    semuga Ramadan kali ini lebih bermakna :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamin.InsyaAllah.Diusahakan kerana yang mendatang belum tentu kita rasai😂

      Delete
  4. Bulan rahmat untuk kita melipatgandakan ibadat

    ReplyDelete
  5. Ramadan sudah masuk hari ke-11 hari ni. Semoga sentiasa kuat menempuh dugaan dan cabaran serta beroleh keberkatanNya.. aamiin.

    ReplyDelete
  6. Sama lah PC. Kak ana pun rasa makin mencabar. Semoga kita semua kuat menempuh cabaran tu. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  7. Smoga ramadan kita kali ni pernuh dengan barakah.. amin. InshaAllah.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..