Rasa Keraguan ..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ♡ 


SUMBER IMEJ : GOOGLE 


RASA KERAGUAN ~ Kadang tubuh begitu cergas dan kuat..kadang aura lemau,malas dan letih melanda..semua bersebab dan pastinya berhikmah begitu.Itu daripada segi fizikalnya,walhal emosi kita juga sebegitu rupa..perasaan.Kadang berani dan rasa yakin yang meluap-luap dan ada detiknya timbul rasa keraguan pada perkara yang jelas atau sebaliknya.Paling bahaya bila rasa ragu itu muncul diketika sedang kita menunaikan solat atau ibadat serta hal baik yang lain.


Daripada Abi Muhammad Al Hasan bin Ali bin Abi Talib RA katanya : Aku telah menghafal daripada Rasulullah SAW : "Tinggalkanlah apa yang meragukanmu kepada sesuatu yang tidak meragukanmu kerana kebenaran/kejujuran itu ketenangan dan sifat dusta itu mendatangkan keraguan.(Hadith Sahih riwayat At-Tirmizi, No.Hadith : 2518)

Rasa keraguan boleh jadi berpunca daripada khilaf kita sendiri tidak kurang juga berpunca daripada bisikkan dan hasutan syaitan dan iblis.Satu hal yang mesti kita pegang .. rasa keraguan? .. pada hal yang bagaimana.Perlu juga jelas.Rasa keraguan biasa disebabkan kurang yakin atau kurang percaya.Ada yang boleh kita ragukan dan ada yang tidak boleh kita ragui langsung.

Hati-hati untuk rasa keraguan ..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Selalu terjadi kalau dalam solat. Tak ingat berapa rakaat. Akibat terlalu fikirkan hal dunia :(

    BalasPadam
  2. Ragu-ragu mainan syaitan terutaMa dalam solat. Bak kata ustaz ahamd dusuki lalai dan ragu2 tu disebabkan dihati kita dunia lg besar dr akhirat =(

    BalasPadam
  3. Semoga kita semua dijauhkan daripada sifat ragu-ragu yang pastinya menyukarkan kehidupan kita di dunia mahupun di akhirat nanti. InsyaAllah. Aamin. :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama