Pasti Ada Sebabnya Tu

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

PASTI ADA SEBABNYA TU || Kadang kita keliru dengan keadaan.Kita pun mula mengagak..meneka neka..begitu begini..dan macam macam lagi..kerana ada segelintir gemar berdolak dalih..tidak kurang bersikap terbuka..hakikatnya dua dua situasi ini berisiko.

SEBELUM DAN SELEPAS.Dalam sesetengah situasi,sebelum itu lebih baik berbanding selepas..dan sesetengah hal yang lainnya selepas itu lebih baik daripada sebelumnya.Maksudnya...

YANG TERKEHADAPAN.Kita tidak tahu apa yang diharapkan,,diminta dan disebut dalam doa itu terbaik atau sebaliknya untuk kita.Pastinya yang kita minta yang baik-baik betul tak..itu pendapat kita..namun apa yang terkehadapan hanya Allah SWT yang Maha Mengetahui.Yakinlah kerana..

PEMUTUS TERBAIK.Allah SWT adalah sebaik-baiknya pemutus kepada satu keputusan yang tidak layak untuk kita sangkal.Jangan pernah berhenti berdoa agar Allah campuri dalam segala urusan kehidupan kita..kerana bila Allah mengiringi..pasti ada keberkatannya..insyaAllah..ameen.

Pasti ada sebabnya tu
Google image 

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
♡ Ramadhan kian mendekat 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Yang berlaku pasti ada sebabnya
    dan sebabnya pasti ada akibatnya
    maka kerana itu kita perlu berwaspada
    sebelum sebab dan akibat itu menyebabkan kita
    menyesal dan merana!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lantaran itu..berfikir sebelum bertindak..biarlah mungkin ambil sedikit masa itu lebih baik daripada tergesa-gesa tetapi kesannya balik pada diri..

      Padam
  2. DOA memang senjata buat seorang muslim dalam apa keadaan sekali pun ~

    BalasPadam
  3. Betul. Kadang kita rasa sesuatu tu adalah terbaik untuk kita padahal takpun. Hanya Allah lah yang tahu apa yg terbaik untuk kita. :)

    BalasPadam
  4. Betul sangat. Tak sabar menanyi ramadhan ^^

    BalasPadam
  5. Wkmsalam.
    Kalau boleh, buat yang baik2,
    amal yang baik2,
    doa yang baik2
    In sya Allah, Allah uji yang baik2.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama