18 November 2016

Pilih?..Sila Cerewet..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

Image
Google image 


PILIH?..SILA CEREWET.. || Ada orang sangat cerewet..perfectionist..yang ada sederhana sahaja..ada juga yang sangat-sangatlah easy-going..PC kategori yang mana...bergantung pada situasi dan masa..adakala PC cerewet pada sesetengah perkara namun dalam banyak hal toleransi itu sangat digalakkan..inshaAllah. .amin..bila kita memudah..orang lain juga memudahkan kita.

Perlukah cerewet🙆😏..kita terdedah dengan pelbagai macam dan jenis pilihan..baik..buruk..positif dan negatif..fakta..auta..banyakkan..ada secara nyata tidak kurang dengan gaya dan cara berselindung..dalam situasi sekarang ini cerewet dalam membuat pilihan itu dirasakan perlu..terutama golongan dewasa yang menjadi tauladan generasi Y.

Jangan terus menolak..tidak perlu ambil semua....yakin ianya bermanfaat ambil dan amal...tidak yakin sila tolak ketepi..separuh hati cuba rujuk pada yang lebih mahir dan mengetahui..dalam apa pun situasi berpada-pada itu sangat perlu..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari  redha  Allah 

14 comments:

  1. mcm zie ikut situasi,klu bab memilih kasut mmg cerewet sbb klu tak sedap tak paki, bab makan tak cerewet, semua bedal, tolak batu kayu jew hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi..betul..sesetengah perkara perlu cerewetkan..untuk diri kita sendiri...:)

      Delete
  2. Betul ada kala sebab cerewet itulah menjadi penyelamat dalam kehidupan
    Especially bab mendpt jodoh sekufu contohnya. Sebab silap percaturan merana seumur hidup..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak..cumanya kadang dah sekufu tapi mungkin sifat manusia ada sahaja yang tidak puas hatinya...subhanaAllah..moga dijauhkanlah..terima apa adanya..syukur..

      Delete
  3. CEREWET TANDA TELITI MEMBUAT PILIHAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak..asal ianya tidak membebankan orang lain..

      Delete
  4. Pilihan terhadap apa yang menjadi keutaaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..dulukan apa yang sangat perlu..

      Delete
  5. Sama seperti PC juga. Sy klau nk cerewet biarlah bersebab. Tidak pd semua perkara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...betul..sebab kalau semua perkara cerewet,,takut bukan diri sendiri susah...orang lain pun susah..mana boleh bertolak ansur..bertolak ansur..

      Delete
  6. Rasanya saya cerewet semua benda kecuali makanan. Haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihihi.... 😊
      Mungkin bersebab cerewet tu kan...

      Delete
  7. Cerewet ni adakala perlu.. cuma klu terlalu cerewet pun susah juga :)

    ReplyDelete
  8. Wkmsalam.
    Cerewet memilih?
    Sebab kita nak dapatkan yang terbaik.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..