03 June 2016

Sikit Lagi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

SIKIT LAGI || Alhamdulillah...sudah pun berada di bulan Jun...Jumaat pertama di bulan baru...Jumaat terakhir masih dibenarkan menikmati hidangan dikala siang hari...*Jumaat seterusnya sila berpuasa ya...kecuali kaum wanita yang ABC(Allah Bagi Cuti)..dan kanak-kanak rebina..hihi ^^*..

Pendedahan awal daripada ibu bapa sudah ramai anak-anak kecil mula belajar berpuasa walau dengan memulakan menggunakan istilah separuh hari..alhamdulilla kerana ada usaha dan minat..kerana kelak menjadi tanggungjawab kerana itu rukun yang mesti kita patuhi..syabas..

Tapi kalau dah baligh..dah mumayyez..dah umur 40 tahun sihat walafiat cakap nak puasa sekerat hari itu minta dilibas..ke nak rasa naik van jenazah bawa pusing satu bandar...subhan Allah..elakkanlah ya...dan besar sangat impian PC..bagi kaum hawa yang sedang ABC...makanlah namun jaga adab dan tertib jika hendak makan atau bawa makanan ke tempat kerja..hormati juga sahabat-sahabat lain yang sedang berpuasa..

sikit lagi

#selamat menunaikan solat Jumaat ya..
*terima kasih ukhuwah...


9 comments:

  1. btl tu. kaum hawa yg ABC kalo nk makan tu kena la sorok2 sikit bulan puasa kn. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena hormat dan kesian pada yang sedang berpuasa :)

      Delete
  2. Salam Jumaat PC.

    Awk terpilih.. Klik SINI http://ciklapunyabelog.blogspot.my/2016/06/top-commentators-mei-2016.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..syukur..terima kasih CikLa...PC dah emailkan.. :)

      Delete
  3. Betul tu, jgn semberono je kan, kesian org yg berpuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..hehe..takut pahala mereka berkurangan disebabkan kita :)

      Delete
  4. Betul tu, jgn semberono je kan, kesian org yg berpuasa.

    ReplyDelete
  5. Hihi. Kaum hawa yang ABC di bulan puasa jangan nak makan sesuka hati pulak. Kena sorok lah sikit2 kan. Segan jugak walaupun orang tahu kenapa tak puasa. Hii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. keistemewaan itu jangan disalah gua..hihi..akak dulu masa kerja walau ABC tetap cover2..hehe.. :)

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..