19 May 2016

Hati-hatilah Ketika Berkongsi Testimoni

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..

HATI-HATILAH KETIKA BERKONGSI TESTIMONI || Setiap daripada kita pasti punya pengalaman baik pengalaman peribadi yang sangat sulit atau biasa-biasa sahaja..sama ada pengalaman itu dilalui sendiri atau diambil daripada kisah orang lain yang boleh dipercayai kesahihannya..selalu kita dengar .."niat tidak pernah dan tidak akan menghalalkan cara"..salah satunya cuba kita hayati hadis ini..

Daripada Abu Said al-Khudri RA katanya, Rasulullah SAW bersabda, 
Sesungguhnya seburuk-buruk manusia disisi Allah Taala dari segi kedudukan pada hari kiamat ialah suami yang menyebarkan rahsia isterinya selepas disetubuhinya.
(Hadith Riwayat Muslim)

Dalam pada kita hendak membantu orang lain jangan sampai kita terlepas pandang..dan isteri juga boleh ambil ikhtibar dan peringatan..termasuklah PC..

*terima kasih ukhuwah..




15 comments:

  1. Kadang testimonial tu dibuat-buat untuk melariskan jualan...

    ReplyDelete
  2. betul tu. nak buat testimoni kena fikir dlu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang nak buat testimoni dan yang membacanya berhati-hatilah... :)

      Delete
  3. Kadang rasa malu bila baca testimoni mcm ni.. hal2 dlm kelambu pun dicerita.. Nauzubillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak...kalau boleh elak..elakkanlah..

      Delete
  4. Betul, org skrg ni twrlampau twrbuka, smp tk sedar benda tu aib atau rahsia yg perlu ditutup rapat2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. keterbukaan itu molek tapi biar berpadalah..biar bersesuaian..

      Delete
  5. Betul, org skrg ni twrlampau twrbuka, smp tk sedar benda tu aib atau rahsia yg perlu ditutup rapat2.

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. sangat bahaya Yui..lagilah sekarang budak-budak dah bersahabat baik dengan gadget..kalau yang ada kawalan ibu bapa tak menjadi masalah..yang tiada kawalan itu yang bahaya..

      Delete
  7. bagi saya, saya hanya share testi daripda rakan2 sid sendiri. tapi betul tu banyak testimoni skrg ni ada yang dibuat2 dan ada yang memalukan sendiri. hati2lah kita mahu rezeki kita berkat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..berhati-hatilah..bukan dalam berkongsi testimoni malahan dalam hal2 yang lain juga...

      Delete
  8. biar la rahsia.
    tapi skang byk la org share testimoni asben & wife, PC.
    segan!

    ReplyDelete
  9. Nauzubillah... moga dijauhkanlah dari berkongsi hal2 yg tidak disenangi dan membawa kpd haram spt itu...

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..