29 April 2016

Selesa

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..

SELESA || Salam Jumaat semua ukhuwah..Jumaat terakhir di bulan ini..si bulan April..kaum lelaki pastinya sedang bersiap sedia untuk pergi ke masjid..mungkin ada yang bergerak dari tempat kerja kerana kemudian akan masuk ke pejabat semula..atau tidak kurang yang sempat pulang ke rumah..terpulanglah pada keselesaan masing-masing..kaum wanita yang bekerja waktu ini lah pergi mencari makanan dengan kawan-kawan..sementara nak tunggu azan zuhor..mungkin juga ada yang balik tengok anak di rumah pengasuh..hantar stok susu..atau direct bf..alhamdulillah..

Alhamdulillah bagi negeri yang cutinya Jumaat dan Sabtu..ya hari ini sudah mula mengemas rumah..bersama anak-anak..masa ini juga berkongsi cerita sepanjang 5 hari yang sangat terhad untuk bersantai...subhanallah..ikutlah keselesaan masing-masing ya...

Selesa..semua orang mencari keselesaan dalam kehidupan..daripada keselesaan itu baru terasa ketenangan...in sha Allah..tapi janganlah fikir selesa kita saja hingga orang lain rasa tidak selesa..padahnya hati kita yang bakal tidak tenang..tak percaya??..cubalah..kecuali memang hati kering tak peduli orang..bahasa kasarnya yang penting "lepas tengkuk sendiri.."...alahai kesian orang lain..tak maulah macam tu ya...

Selesa dunia belum tentu selesa di akhirat...selesa diakhirat mungkin juga disebabkab pengorbanan sedikit selesanya kita di dunia..mungkin ya..apa pun keelesaan di dunia jangan sampai musnahkan keselesaan yang sepatutnya kita kecapi di sana kelak..

*terima kasih ukhuwah.. :)



9 comments:

  1. betul; sangat tu, kita selesa tapi orang lain tidak selesa, tak elok juga tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...PC pun risau bab tu...hehe takut orang rasa tak selesa tapi tak cakap dengan kita..

      Delete
  2. SalAm jumaat PC . :) . Ye betul tue. Kdg2 ada sesuatu yg kita selesa tapi tidak pada orang lain . Sesungguhnya, kita semua nak kecapi , keselesaan disana kelak . Amin .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummusalam Nadiah...hye...itu yang menakutkan bila orang mula rasa tidak selesa dengan kita...matlamat utama keselesaan di sana..

      Delete
  3. Selesa dunia belum tentu selesa di akhirat.. setuju sangat ;)

    ReplyDelete
  4. Seelok2nya kita cuba memberi keselesaan kepada semua pihak.

    ReplyDelete
  5. Muhasabah buat diri ini juga... t kasih atas peringatan ini PC

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..