09 March 2016

WEDNESDAY WORDLESS || ZAMAN BERZAMAN

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

WEDNESDAY WORDLESS | | ZAMAN BERZAMAN - Songket Sarawak satu ketika menjadi kegilaan..percayalah songket tidak pernah dilupakan...batik..daripada mana pun asalnya..tetap dipakai..turun temurun..baik untuk basahan atau sebaliknya..

Songket Batik

Apa yang baik kita kekalkan agar dikenali generasi mendatang..


11 comments:

  1. Replies
    1. Terima kasih Yana...sekejap dulu hotkan songket ni...

      Delete
  2. Sekarang songket dah jadi kegilaan balik. Huhu ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..yang lama lama dah di keluarkan dan menjadi perhatian semula...alhamdulillah :)

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. setuju, kak ana pun suka dengan tenunan songket asli, cukup dapat satu persalinan untuk disimpan buat kenang-kenangan kan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kak...tapi tulah songket tenun beratus harganyakan kak...cantik memang sangat cantik..

      Delete
  5. songket memang cantik, bila dipakai nampk class. Tapi harganya mahal sgt ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi yang tenun tangan...ermmmm lagi mahalkan..

      Delete
  6. Lawanya songket.. Suka songket sebab nampak cantik kalau pakai. Tapi tue lah, harga biasanya mahal. Huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjagaannya pun agak susah...harga tu memang tak nafi...boleh tahan...

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..