11 March 2016

Mula Berkira-kira

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

MULA BERKIRA-KIRA || Bukan berkira ya..berkira tu adik beradiknya kedekut..kalau berkira-kira ni maksudnya macam merancanglah..beberapa buah negeri sudah mula bercuti hari ini*Johor,Kedah,Terengganu.Kelantan*..kalau tidak silap PC cuti penggal pertama tahun 2016...dan negeri selainnya esok baru mula bercuti..SELAMAT BERCUTI anak-anak..adik-adik...

Mungkin kesempatan ini ibu bapa manfaatkan untuk tunaikan janji maklumlah kan keputusan peperiksaan SPM dan STPM sudah diumumkan..ada sesetengah ibu bapa sedari awal lagi sudah berjanji kepada anak anak mereka untuk lakukan dan memberi sesuatu yang istimewa sebagai dorongan dan motivasi capai kejayaan...nah...sekarang masa tunai janji...apa pun niat menuntut ilmu itu kerana Allah..hadiah atau ganjaran sekadar sampingan.. ^^

Hidup tidak selalunya melalui lorong yang mudah..sesekali pasti diuji...pastinya pengalaman itu banyak mengajar kita walau tidak sepenuhnya namun sebahagian kecil erti kehidupan...berkir-kiralah sebelum bertindak agar kita sentiasa bersedia membuat awasan..untuk kita..juga untuk untuk insan-insan yang kita sayangi..

 happy holiday


10 comments:

  1. Bila cuti sekolah mcm ni lah semua tmpat rekreasi penuh.. seronok jg sbb budak2 ssekolah lah yg mmeriahkan satu tempat tu sbenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronok tengok budak budak...merdeka dia orang waktu cuti sekolah..hihi..

      Delete
  2. Esok nak balik kampung tapi kampung suami jelah yang penting dapat habiskan masa bersama keluarga, nak bercuti kena tunggu sehingga anak2 habis PT3 dan UPSR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak...begitulah lazimnya ibu bapa yang ada anak anak bersekolah terutama yang bakal ambil peperiksaan utama..

      Delete
  3. cuti sekolah lagi, anak2 mesti nak ajak berjimba ni

    ReplyDelete
  4. berkira kira dengan perancangan supaya memudahkan betul tak PC :) selamat bercuti buat semua anak-anak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak...PC seronok tengok mak ayah layan kerenah anak anak...hihi...

      Delete
  5. Kami cuti kat rumah je.. Pusing2 dalam rumah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok je cikgu...yang penting boleh luang masa sefamily...

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..