21 January 2016

Terheret Juga..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

TERHERET JUGA || "Kau..kau..aku..aku".."kubur masing masing la".."tak payah nak menyebuk boleh tak".."aku tanggung dosa aku,kau dengan dosa kau".. kasar bunyinyakan..inilah lazimnya ungkapan ungkapan yang selalu kita dengar baik dalam drama atau realiti..

Alam ini bukan kita sorang sorang hidup ke hulu ke hilir..tidak..ingat kita sedang berkongsi..apa kita buat ada yang lihat..apa mereka lakukan ada yang memandang,,eh,sembunyi sembunyilah..ok..baiklah..kan Allah sentiasa memerhati..lupa?..hihi.

Terheret juga...bila?..bila buat buat tidak tahu...buat buat tidak nampak..inilah yang PC takut..percayalah..kerana kadang kita terlalu mahu menjaga hubungan sesama manusia lupa mesti pelihara juga ikatan dengan PENCIPTA..

9 comments:

  1. Replies
    1. sama sama azwar..apa khabar azwar..hye..

      Delete
  2. Sikap mementingkan diri akan membuatkan kita lupa diri dan lupa kepada keperluan sesama sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak..itu akibat bila pentingkan diri sendiri tidak bertempat..

      Delete
  3. tanggungajawab kita menegur..jangan sampai ditanya di sana nanti

    ReplyDelete
  4. Susah kalau orang jenis macam tu, memang kubur masing masing. Tapi nanti kat sana kita jugak dipersoalkan. Tu camne tu? Aishh :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah masalahnya...di kuburan pun kita akan ada jirankan....yang didunia memang tak tahu...tapi yang sama sama di alam kubur tu...

      Delete
  5. Betul pc...tak kira bagaiman..wajib juga kita menegur....

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..