14 January 2016

Sangat Penting..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Image
Sumber Google Image 

SANGAT PENTING || Apalah yang sangat penting wahai PC..bunyi macam gempak..kalau merapu..siaplah..hihi..ini bagi pendapat PC sangat penting..

Hendak meninggalkan rumah dan harta benda yang sementara itu untuk beberapa hari
Sebolehnya simpanlah barang barang berharga di tempat yang sedikit tersembunyi..pesan pada jiran tolong tengok tengokkan rumah sepeninggalan kita..kalau ada haiwan ternakkan minta tolong beri makan..*pastikan makanan sedia ada*..kepala gas juga dicabut daripada tong gas selain segala suis dimatikan..

Solat
Jamakkan solat seandainya memenuhi syarat yang ditetapkan..

Periksa kualiti kenderaan*kenderaan sendiri*
Lebih lebih lagi untuk perjalanan yang agak jauh..pastikan cukai jalan tidak expired date ya..

Kewangan/Kos
Jangan bawa wang tunai terlalu banyak untuk awasan keselamatan..disamping pastikan kewangan mencukupi untuk sebarang kos yang perlu ditanggung sepanjang perjalanan..

Tawakkal
Usaha sudah...doa pun sudah...lebihnya tawakkal pada Allah...

Ada lagi...sila kongsi ya sebagai panduan kita bersama..



11 comments:

  1. ASSALAM...BEGITULAH SEBAIKNYA BERPESAN-PESAN DULU SEBELUM BERPERGIAN KEMANA-MANA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam kak...sebagai langkah berjaga jaga kan...

      Delete
  2. Yg ada penyakit dan kena makan ubat jgn lupa bawa ubat (en hubby kakaklah tu)
    Pokok bunga minta tolong jiran siramkan (kakaklah ni PC hihi...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak...betul...setuju...hihi...ubat penting...minta tolong jiran suram ya kak..takut layu dia...

      Delete
  3. Tengah merancang cuti panjang ke CNY nanti? hehe

    ReplyDelete
  4. Cik akak nak tutup pasang kepala gas tak reti..hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi...tak apa...boleh minta tolong sesiapa...dulu pc pun tak reti..kihkihkih..

      Delete
  5. sangat setuju pc... usaha dh at last tawalkal...

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..