02 November 2015

Sebab..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Image Google

Mengejar..mahu pun dikejar.. 
persamaan kedua-duanya adalah menggunakan sepasang kaki..
Namun bezanya adalah sebab mengapa kita mengejar atau dikejar..

Setiap manusia punya niat dan matlamat berbeza..
walau pun terkadang caranya sama..

19 comments:

  1. tapi gmbr tu lari riang ria bersama sama., ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari sama2..lepas tu mesti ada salah sorang letih wak..hehe tak gitu.. :)

      Delete
  2. Cuma masa aje yg mengejar kita tak guna kaki kan PC:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..kita pulak nak lari atau nak kejar rasa lemah kaki.. :) tidak terkejar..

      Delete
  3. Replies
    1. Yang mengejar dan di kejar je tahu niat masing2 lissa :)

      Delete
  4. macam lari dari jerebu jer.. ;)

    ReplyDelete
  5. Saya suka tajuk ni walaupun ringkas.
    Sebab baru beberapa hari anak saya ajak main kejar-kejar...
    Saya terfikir kenapa...?
    Tapi saya layan je sebab ini juga terapi buat saya dan anak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...setiap orang ada memegang makna tersendiri..dia mengejar..atau kita dikejar dan sebaliknya..mungkin ia sekadar gurauan atau ianya sesuatu yang diluar kotak pemikiran..sebab...sebab lari itu berbeza2.. :)

      Delete
  6. Mengejar redha Allah itu yang paling penting! :)

    ReplyDelete
  7. berlari bersama walaupun berlainan tujuan... :):)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pun boleh mungkin laluannya sama kak :)

      Delete
  8. kadang kadang kita melakukan perkara yang sama tapi niat berbeza :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya Allah dan kita saja yang tahu :)

      Delete
  9. Matlamatnya tetap sama.. Asalkan tidak melalui cara yang salah..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..