10 November 2015

Ambil Kesempatan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Selamat beriadah ukhuwah.Syukur atas segenap nikmat.Alhamdulillah.

Waktu waktu cuti tidak semua merasai dan menghayati cuti sepenuhnya.Biar pun mungkin cuti waktu pejabat,tidak kurang yang bawa kerja balik ke rumah untuk dilunaskan.PC pernah bekerja dan boleh memahami situasi begitu.Allahu.Tidak kurang yang bawa sekali anak dan isteri ke pejabat untuk menyelesaikan tugasan sebelum bersantai waktu cuti.Gigih.
Image
Google image 

Ibu bapa yang bekerja pasti mengambil kesempatan ini untuk bersama anak anak.Suami isteri yang bekerjaya kedua duanya mesti nak habiskan waktu bersama sama..Hargai setiap peluang dan ruang yang ada..manfaatkan sebaiknya.Bersantai depan tv sambil hirup air milo panas disamping makan keropok ikan pun memadai..besederhana dalam setiap tindakan dan keputusan.Sekiranya berkemampuan tidak ada salahnya merai diri sendiri juga insan insan sekeliling.

Ibu bapa yang membawa anak anak keluar di tempat awam..atau kakak juga abang yang rajin bawa adik *kandung* beriadah..pastikan sentiasa perhati gerak geri mereka..awasi langkah mereka..sekarang musim hujan..pilihlah tempat untuk beriadah yang bersesuaian.

9 comments:

  1. hujan-hujan macam ni seronok duduk rumah sahaja bersama keluarga..selamat bercuti PC

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul hujan nikan...hehe..makan keropok sambil tengok tv...hye Sal..

      Delete
  2. miza pun balik sat je..
    manfaatkan cuti sebaiknya..hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oklah tu...yang penting jaga diri ok..

      Delete
  3. anak2 KG ajak g pantai...tp KG yang tak larat nak mengawal klu d pantai...xsuka dengan pantai..hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. KG kena pakai shawl pegi pantai...mesti anak2 tak main jauh jauh takut mama dia kena ngurat..hehe...

      Delete
  4. betul kak, sekarang kerje dekat rumanh senang , masa study ritu bila cuti memang tak sabar nak balik bila kena pi balik tempat study sedih tuhan je tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...hehe...alhamdulillah sejarang yana dah dekat dengan keluarga la ye...bagus2...

      Delete
  5. Kesempatan itu hanya datang sekali..
    Sekali kita terleka..akan terus terlena..
    Mampukah kesempatan kita raih dengan kesempurnaan...
    Hargai selagi kita punyai kesempatan

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..