07 November 2015

Alkisahnya Satu Keturunan..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Tidak perlu bersua muka pun*memang taknak jumpa pun kalau boleh hihih*cukup dengar dan sebut naman 'Burung Hantu' pun boleh buat meremang setaman bulu roma.Macam tahu tahu setiap kali balik kampung hai boleh pulak dia buat ujibakat suara bukan sekadar wajah atas pelepah kelapa sebelah bilik.Cun cun saja bunyinya.Jantan betina bersahut sahutan.Hai dating ke.Terima kasih kerana bersungguh awak dodoi kami ya..tutup teling laju laju guna bantal.

Dulu dulu bila anak anak suka keluar setiap malam..mesti digelar Burung Hantu.Burung Hantu kan aktif waktu malam.Itu dululah..hehe..

image
Google image

Bercinta tak ingat..termenung sana termenung sini..tenung bulan..dan macam Pungguk rindukan bulan*cuba tengok di google image rupa bulan tu macam mana*..baru tak balas satu message saja pun..yang beribu ribu biji selasih messagenya sebelum ni sampai tercabut keypad boleh pulak..ecececeh..dialong bukan main..kann..mak mak sangat..*sebelah tangan kat pinggang..sebelah tangan pegagg songel..haha..macam nyonya mansor marahkan Kassim Selamat you*
Ha ni burung Pungguk..sebenarnya satu keturunan dengan Burung Hantu..cuma nama saja berbeza Burung Hantu Betemak..lebih sado dari Burung Hantu biasa..ingat lebih sado..

Rupanya PC yang tidak tahu..rupanaya mereka ini satu keturunan..ingatkan lain lain burungnya..lepas ini senang sebut saja Burung Hantu rindukan bulan..hahahaha..ebelum ini bayangkan burung Pungguk tu alahai comel lote..cute muit..rupanya..larikkkkkk..

image
Google image

Syukur atas segala nikmat.Kita hidup di alam ini mesti sedar diri dan sentiasa ingatkan diri bahawa selain sementara..ya kita berkongsi dengan makhluk lain..berkasih sayang satu sama lain..dan hargailah sesama kita..setiap satu yang Allah cipta tidak merugikan dan tiada yang tidak bermanfaat.


8 comments:

  1. yang ni seram..hahha..PC tengah rindu ke tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang seram..rindu nak balik kampung... :)

      Delete
  2. Mak ai...cik akak pernah tengok burung hantu je....adik cik akak bela....satu keturunan ke pc

    ReplyDelete
    Replies
    1. PC fobialah dengan burung hantu...hehe...PC pun baru tahu la cik akak..ingatkan selama ni berbeza..wah adik cik akak bela burung hantu...garangkan dia...wuuuuu..ngeri... :(

      Delete
  3. laahh..JM pun baru tahu burung pungguk dan burung hantu tu satu keturunan

    ReplyDelete
  4. Pernah juga tengok burung hantu tengah bertenggek atas wayar telefon depan rumah....besar...syukur alhamdulillah dengan suami masa nak keluar tumah...kalau sorang-sorang terkejut jerit dah rasanya

    ReplyDelete
  5. satu keturunan tapi lain rupa sikit..

    ReplyDelete
  6. baru tahu burung hantu dan pungguk tu serupa.. hehe..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..