09 October 2015

Jangan bersaing dengan batU

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 

|jangan bersaing dengan batu|

Allah cipta pelbagai jenis batu.cantik.unik.tidak semua orang tahu menghargai.
Sesetengah daripada kita air batu seolah sahabat karib.kalau boleh tidur pun nak di peluk peluknya air batu.biarlah tak mandi pun..asal dapat minum air yang ada air batu pun terasa berada di bawah pancuran shower..ciss..ini semua poyo..drama lebih..*padahal dah mandi 3 kali*hehe..

Sakit.batu karang lazimnya di hempedu atau buah pinggang.enapan atau mendakkan yang lama.Allahu.sama sama kita jaga kesihatan.kita sebolehnya mencegah.kiranya berlaku itu takdir.redha.moga Allah jauhkan kita dari sebarang penyakit.amin.

Hati batu.Kepala batu.
Batu yang keras diketuk hari hari boleh hancur.
Dititik atasnya dengan titisan air hari hari boleh lekuk.
Malu.Ada akal.Tapi tidak boleh dilentur.

18 comments:

  1. Kepala batu tu yg xboleh nak bendung tu.haih

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah yang susah..kita boleh nasihat..lebihnya terpulang pada diri sendiri nak berubah atau tidak kan..

      Delete
  2. Batu lesung sgt2 berguna....hihihi ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dtg singgah dik kerana tertarik ngn comment PC kat blog saya tadi.... "senyum kelat"
      tergelak saya...hihihihi ;) terus tak jadik nk sedey. Anda telah menggiburkan hati ini...TQ ;)

      Delete
    2. penting..buat numbuk sambal..hehehe..Allahu..alhamdulillah...senyum je ye..in sya Allah boleh kurangkan sikit rasa rasa kelabu di hati..amin..

      Delete
  3. manusia jangan jadi lebih teruk dari batu.. haha, batu pun boleh lekuku, nikan manusia mesti boleh di ajaq kan kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..malu la sikit dengan batu tu ha..kita ada akal..ada ilmu..patutnya kita lebih baik daripada batu..hehehe..

      Delete
  4. memang bayka perumpamaan yg boleh dikaitkan dgn batu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..kan abam kie..harapnya jangan kitalah tergolong dalam perumpamaan itu..

      Delete
  5. itu kalau laga kepala, kepala zizie yg retak agaknya.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..kalau akak belum sempat laga zie..dah nangis dulu..

      Delete
  6. Mmg ad sesetgh manusia lebih keras dr batu... disbbkan hati yg sombong... terdorong dgn sifat2 azazil. Mintk2 dijauhkan... ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. nauzubillahiminzaliq..biarlah kita besederhana dalam segenap hal..

      Delete
  7. ala PC kita blogger semoga terhidar dari kepala batu kan..masing2 dengan kelebihan ilmu yang ada..memberi menerima..kita bukan siapa2 ..inshaAllah selagi ada ingatan padaNya doalah hindarkan batu batuan yang menyakitkan tubuh badan..wah! betul kah cakap Etuza ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..kita insan biasa bukan sesiapa pun tanpa bantuan daripadaNYA..lantaran itu wajar sentiasa sedar diri..beringat sentiasa..tarbiah hati..tarbiah minda agar lebih positif..in sya Allah amin..

      Delete
  8. Untung sabut timbul, untung batu tenggelam... tenggelam untung gak ke? Hehe ^-^

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..