06 July 2015

♡♡umpan♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Selamat berbuka ye..*walhal dah masuk isyak pun kan..hehehe..alhamdulillah..selawat dan salam buat mu Ya Rasulullah SAW..moga kita bertemu di syurga..ameenn..

Google image 

●○Macam macam○●pengalaman juga boleh menjadi guru terbaik..dan nilai yang perlu dibayar untuk memperoleh pengalaman itu berbeza beza setiap orang..sepanjang hayat yang ada..selagi mana masih bernafas..sepanjang itu jugalah secara tidak langsung diri umpama madrasah..terkadang kitalah guru besar..kitalah tukang kebun..sekali sekala macam pakar motivasi..cewahhh..macam tak percaya..itulah kita..tiba boleh jadi pelakon komedi..ehh..kita takkan tahu di mana kekuatan diri selagi kelemahan tidak di atasi..

●○Psikologi○●berlemah lembut..mendekati secara berhemah..yes kunci ajaib tu..yang keras kaku menjadi lembut gebu..yang dingin menjadi jinak..dengan izin Allah..semuanya mungkin..kun anta..ehh salah..kun fa yakun..hasil yang lumayan pastinya umpannya juga terbaik..anak anak kecil..bukan mudah untuk bertahan hingga ke waktu berbukakan..PC pun pernah melalui detik begitu..maka ibu bapa mainkan peranan sebaiknya..mungkin peringkat awal anak anak rajin berpuasa dek janji janji manis mu wahai ibu,ayah,abang dan kakak..namun secara tidak labgsung ia membina landasan untuk mendirikan hukum kelak..in sya Allah..


4 comments:

  1. InsyaAllah masa kecil ni je latih guna umpan, dah besar nanti tak yah dah sebab dah biasa berpuasa kan

    ReplyDelete
  2. @NARDtheNERD
    terima kasih. ..terima kasih...terima kasih..

    ReplyDelete
  3. @Mama Kembar 3
    aah betul tu..nanti lama lama abak anak tahu berpuasa tu satu kewajipankan kak..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..