04 July 2015

♡♡sebumbung..dua dapur??♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Wah tengok tajuk pun cukup spekulasi makcik oii..lupa ke kita sedang berada di bulan Ramadhan yang indah lagi barakah..
amboi..amboi..amboi..berani sangat nihh..

◆◆Rezeki masing masing◆◆berkahwin..ada anak..tidak kiralah pilihan orang tua..atau cintan cintun suka sama suka..dan harapnya bila diambang duka pun sama samalah yekk..rezeki berkahwin ada..tetapi rezeki untuk punya kediaman sendiri belum lagi..makanya sebumbunglah dengan ibu bapa..tidak pun mertua..atau buat sistem giliran..haa gitu..cabaran tetap ada..berbanding duduk di rumah sendiri..kalau hari hari nak makan kepala ikan bilis pun rahsia sendiri..nak berkemban ala ala mak bawang merah sambil eendam kaki dalam baldi pun tak ada yang kesah..kolam tak ada,,baldi pun boleh..tak gitu..dua belah pihak main peranan..mesti saling berusaha meringankan beban..tak dapat banyak..sikit pun jaaaaaadilah..moga anak tidak sentiasa kesempitan dek rintihan dan rungutan si ibu..ini perlu dipandang serius..binalah ukhuwah yang semakin erat bukan hari hari muka ketat..

◆◆Berdikari◆◆muak dengan kari..sup pun ok juga..huhu..itulah ragam bila duduk menyewa rumah atau bilik..PC tidak pernah ada pengalaman duduk menyewa,,tapi rakan rakan acap kali berkeluh kesah..mengadu domba..kesian bila dengar..manusia ada macam macam ragam yang buat hati mendidih geram.."tak dapat tumbuk orang..tumbuk angin pun ok kak..".."rasa macam nak jirus dengan cili blander je kak"..itulah bila hati tengah marah..onar yang dibuat menjadikan ukhuwah retak..bila tidak sehaluan makanya engkau engkau..aku aku..yang tidak seronoknya bila mana dilanda musibah..kawan juga dicarinya..nak koyok 2 keping..sakit kepaka lah..haaaaa boleh la pulak ye..itulah insan..siapa tahu itu titik mulanya silaturahim..amenn..

◆◆Ikat ketat ketat◆◆HATI kita..biar apa pun kisahnya yakin pada Allah yang ESA..DIA sentiasa ada untuk kita..biarpun yang lain tiba tiba menjadi atlit larian pecut tiba tiba..dan Allah tidak akan pernah meninggalkan kita..walhal kita terlalu banyak kali mengkhianati NYA..

4 comments:

  1. betul, Allah tk pernah meninggalkan kitaa... kita jer yang slalu lupa pada si DIA kan... :D

    ReplyDelete
  2. @Siti Aisya Ibrahim
    cepat cepat istighfar..Allah maha pengampun..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..