17 August 2014

::..Bersangka-sangkA..::

Ihsan Google

Bissmillahirahmanirahim. ?
Assalammualaikum dan hye..

Yang menghadiri rumah terbuka aidilfitri..selamat menjamu selera..yang mana sedang bertugas..teruskan bertugas..selamat berhujung minggu..dan PC..bersantai di rumah saja..

Gabungkan..mata + hati = mata hati..
Kita melihat terkadang sesungguh hati..naik sengal tengkok berpusing..tak berkelip mata dik..nak tersembol lagi ada..kalau la biji mata tu boleh berkata kata..mesti dia merayu rayu..jangan seksa aku..jangan paksa aku katanya..kalau bercinta..dari mata turun ke hati..cewah..kelabu mata hitam hati..nauzubillah..sebelum berlaku begitu..baik tengok yang baik baik saja ye..husnuzon..didik hati kita begitu..

Antara nyata dan angan angan jadilah was was..
Kadang dah yakin tiba tiba teragak agak..yang pada asalnya tegak tiba tiba serong lorongnya..hati dan pendirian..bisikan hati mampu melorong dan mendorong hala tuju kita..berhati hati..

Sifat dan sikap..wait and see kaedahnya la..hihi..boleh dan bagus andai tidak suka busybody..tapi tak salah menyibuk demi kebaikkan bersama..ikut masa,, bersesuaian keadaan ye.."ala ok je tu"..."ala biasalah tu".."ermmm tak ada apa apalah".."biasa biasa je tu,,jangan kalot sangat lahh"..nak nangis guling guling pun tak guna dik ayam sereban di makan musang,, nak bebel 2 bulan pun dah tak berfaedah kak anak kucing siam dah di masak gulai..hihi..ada sesetengah perkara kecilnya kawan..besarnya musibah yang perlu kita lawan..kan Allah suruh kita berwaspada sentiasa..

8 comments:

  1. gud sharing dear... singgah subuh..

    still lagi tulang ikan tak hilang ni... sedihnya

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum PC.. Memang sukar untuk bersangka baik apalagi kalau sikap tu selalu saja mengarah ke negatif..

    ReplyDelete
  3. .....jadi gabungkan mata dan hati utk menilai sebelum ayam sereban dimakan musang atau kucing siam kena gulai. Airmata tak berguna bila semuanya sudah terlewat..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..