19 November 2013

::..TersembunyI..::

sumber ; Google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Alhamdulillah cuaca pagi ni cerah..nikmat merasai kehangatan cahaya matahari yang kian muncul berdikit-dikit..petang nanti kita tak mampu untuk menjangkakannya..mungkin panas yang berterusan..atau pun awan bakal tersedu sedan..hanya Allah yang maha mengetahuinya..kita pula redha menerima..syukur alhamdulillah..J..

Seawal pagi kita keluar saja dari rumah..pelbagai ragam boleh kita lihat..oleh sebab cuti sekolah dah bermula..maka sunyi sepi sedikit..ada yang bolah buat kita tersenyum dan tergelak sendiri..adakala boleh buat kita seakan mahu mengalirkan air mata..hati dipalu sayu..pilu..cover..cover..nak pegi kerja ni..kang orang cakap bergaduh dengan jiran pulak..hehe..

Alololo..cantik-cantik..molek-molek..manis-manis belaka..wangi jangan sebut..itu yang dapat kita lihat pada luaran..dalaman??insyaAllah lebih baik daripada yang diluarannya tu..heppp..kita mesti kena sentiasa positif..kita harus bersangka baik..ingat tu..senyum J..klik..klik..

Hakikat kehidupan..lebih banyak yang kita tidak tahu berbanding apa yang kita tahu..jadi jangan rasa kita tahu semua dan segalanya..apa yang akan berlaku pada diri kita esok pun kita tak dapat jangkakan..namun tiada yang kebetulan..Allah sembunyikan daripada kita supaya kita ada usaha dalam diri..berikhtiar..ok..tapi kalau kita ada berhutang atau meminjam sesuatu daripada orang lain..jangan sembunyi bawah ketiak mak kita macam dulu-dulu..dah tak sesuai..ye..bayar..lunaskan dan selesaikan cara baik..kalaupun terlepas di dunia..diakhirat kita juga yang menanggung sengsaranya..tak gitu..tapi kalau nampak lebah tu..sepantas kilat cari tempat bersembunyi ok..wassalamJ

6 comments:

  1. semolek2nya yang luaran dan dalaman biarlah sama cantik sama padan...

    ReplyDelete
  2. muhasabah diri semoga wajah yang cantik secantik hati nurani juga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. harapnya begitulah..dan doanya setiap hari moga Allah hiasi akhlak kita semua dengan cahaya ketakwaan..amin :)

      Delete
  3. Siapalah kita utk menilai dalaman seseorg. Kalau boleh tahu senang PC. Anak sendiri yg lahir dari rahim yg sama, mak-ayah sama pun tak boleh kita tahu. Inikan pula yg tidak selalu bersama. Omputih pun pandai don't judge the book by its cover. Lebih kurang macam kitalah juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yess setuju kak..alangkan yang dah kenal bertahun pun boleh berubahkan kak..Allah saja yang tahu siapa kita..true colour kita..luar dan dalam.. :)

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..