14 November 2013

::..Kananmu kirikU..::

sumber : GOOGLE


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Allah itu sangat adil..sangat-sangat adil..kita kena percaya pada itu kerana itulah salah satu sifat Allah..Allah akan memberi sesuatu itu mengikut siapa yang berhak untuk memilikinya..J..walaupun perut yang boroi beserta spare tyre yang berganda-ganda..waktunya..tempatnya..Allah tentukan..sangat dan cukup sempurna..sebaliknya kita yang sering memandang sinis terhadap sedikit kekurang yang ada pada insan lain..siapa kita untuk menilai..sedangkan kita juga sedang dinilai..

Lelaki pasangannya wanita..**dalam perkahwinan..hubungan silaturahim???berkawan biar beribu ok..tangan kanan tangan kiri..ada atas ada bawah..siang berteman malam..panas bersahabat baik dengan sejuk..dan kita tidak mampu mengubahnya..jadi jangan sesekali cuba-cuba untuk mengubahnya kerana kelak kebinasaan itu akan menghampiri kita..takut tak??andai kata kita berjaya mengubahnya pun mungkin sekadar sementara..ingat..niat tidak menghalalkan cara you..

Seimbang..perlu ada keseimbangan..dan kesederhanaan..maka akan hadirlah kebahagiaan..keharmonian  dalam setiap apa yang kita lakukan..serentak..seiring dan sejalan walau tidak sehaluan..hehe..macam lagu pulak bunyinya ye..kan seronok bila tengok pasangan halal berjalan berpimpinan tangan walau uban telah memenuhi kepala..kan gembira bila pasangan sah makan dan minum berkongsi secawan air..semangkuk bihoon sup walaupun masing-masing tak berasa kenyang pun..asalkan jiwa penuh kebahagiaan..waaaa berbunga-bungaalhamdulillah..till Jannah omputih cakap..hehehe..wassalam J

10 comments:

  1. saya agree.. Allah memang seorang yg sangat sangat adil

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang berhak pasti memiliki dan yang tidak sewajarnya akan Allah jauhkan daripada kita..

      Delete
  2. Allah tahu apa yang terbaik untuk setiap hambaNya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..kita tak boleh sesekali pertikaikannya..

      Delete
  3. Jadiiiii... bertindak menggunakan akal fikiran bukan betindak sewenang-wenang. Tak guna menyesal kalau dah terlajak. Apa yg Allah berikan apa pun juga mesti ada sebab. Yg terjadi itu qada' dan qadarNya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju kak..ikut akal fikiran yang waras bukan mengikut perasaan semata-mata..saya sendiri sedah mendidik hati untuk belajar lebih redha dan bersabar :)

      Delete
  4. Allah tu Maha Adil.. kalau xkena kat kita balik, kena kat anak beranak kita... betul tu kak.. zizie lebih suka bersederhana.. rasa diri terjamin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul zie..akak setuju..kadangkala suatu musibah itu tidak kena pada kit..tapi kena pada darah daging kita..lantaran itu bercakap pun perlu berhati-hati..selagi dunia tak kiamat selagi kita masih berketurunan..selagi itulah kita jaga diri.. :)

      Delete
  5. Lebih bahagia lagi jika di iringi anak-anak yang comel...doa ida semoga kak pc akan cepat2 menimang cahaya mata ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..terima kasih ida..terima kasih sangat..doa itu yang amat akak PC harapkan..

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..