02 May 2013

TiDAk LaGI meNUnGgu PaNaS SamPaI kE PeTaNg


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Lain tempat lain keadaannya..lain cuacanya..lainlah semuanya walau dalam satu negara tercinta..MALAYSIA..macam tulah juga hidup kita..berbeza-beza la jawabnya..walaupun adik beradik you..bau badan apatah lagi..sangat berbeza..mana taknyakan..perfume pun lain-lain kan..kan..kalau dulu zaman kecik-kecik no choice la kan akur dalam iman..apa yang mak ayah tentukan ok je..walau bibir mencebik cecah dagu..tanda protes le tu..ngeee..mana taknya kena pakai minyak kelapa plus bunga kenanga  nak bagi rambut tu smart je..

Itulah kasih ibu pada anakya..ingat tu..ha bulan nikan bulan sambutan hari ibu..so jangan lupa ye..sebenarnya hari-hari hari ibu..yeszz hari-hari adalah hari ibu..selagi punya kesempatan..selagi punya kelapangan..manfaatkanlah sebaik-baiknya..buat sehabis baik..sebaik-baiknya..kadangkala kita tidak terjangka berlakunya suatu perkara itu..sukar untuk diduga..kadang-kadang tu tak perasan langsung perubahan yang berlaku...hohohohohoho..ke tak amik peduli..hihihihi..bukan macam tu la kan..no la..

Itulah kelalaian manusia yang banyak lekanya..wanauzubillah..besar atau kecil,,sikit atau banyak permasalahan itu atau susah dan senang juga kepahitan dan kemanisan..harus dipandang serius..dont take easy ok..Allah andai ingin mendatangkan ujian pada hambaNYA tidak terjangka dik akal..dan tatkala kita mengetahuinya dan menghadapinya..di situlah kita menilai dan sedar betapa kita harus sandarkan segalanya padaNYA

Wassalam :)

6 comments:

  1. selagi ada ibu! hargailah,,sekali matanya dah tertutup,makan hilanglah rahmat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..hilang serinya,,hilang rahmat dan yang paling risau bersamanya dibawa sekali redhanya..

      Delete
  2. Replies
    1. minyak kelapa air tangan ibu..mujarab..hihi..kasih ibu bapa sangat berharga.. :)

      Delete
  3. Dek kerana sibuknya PRU sampai macam tenggelam bulan penuh perayaan. Anak kakak beli majalah Ana Muslim dalam dia ada kad free utk Hari Ibu sekeping dan Hari Guru 3 keping. Anak-anak ingat semua tapi yg dewasa ini entahkan ingat entahkan tidak...

    psst: dulu kakak kecik-kecik pun pakai minyak kelapa+bunga rampai tau - alfatihah buat allahyarhamah mak kakak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. syukur alhamdulillah akak dpt anak-anak yang cintakan ilmu..suka membaca..elok sangat tu kak..sekarang anak-anak lebih suka menonton..moga kita memotivasikan diri..suka membaca seperti mereka..
      wah mesti wangi je rambut tukan..hitam berkilat dan lebat..hihihi..

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..