07 December 2012

..CucI maTa,,bErkeNaN dIhatI,,Share PahaLa..


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Hai semua..sedang buat apa kalian..amboi tersenyum-senyum je tu..ada yang menggembirakan ke..alhamdulillah..ehh kenapa tu bengkak mata..baru lepas nangis ke..jadikan Allah tempat kita mengadu segala masalah suka duka dan apa saja yang kita hadapi..segalanya daripadaNYA..jadi DIA tahu jalan penyelesaian terbaik untuk kita..trust yourself ..ok..kelmarin saya sempat keluar menemani cinta hati kurniaan Allah(suami soulmateku)..keluar mencari sedikit barang keperluan peribadi..selesai mendapatkan barangan untuk suami..

Dah tak ada apa lagi jadi jom balik..hehehe..but alhamdulillah suami rupanya perasan saya asyik tengok baju jubah yang di layout..suka tengok,,berkenan dihati..tapi malu nak luahkan..heheheetiba-tiba..``sayang,abang belikan sepasang ye,cantik la``yihaaaaa,,yabedabedu..nak..nak..nak..yes..yes..dalam hati terdetik..rupanya detik hati saya dia dapat rasa Ya Allah..syukran..walaupun tak semahal mana tapi nilainya terlalu besar ..nilai keikhlasan..harga kesungguhan juga nur kasih sayang..so sekarang kita share pahala..

Suami membeli..isteri memakai untuk menutup aurat dan melakukan ibadat..saham pahalanya Allah beri sama rata..adik yang menjual juga dapat pahala sebab promosi menggalakkan orang membeli walau pada dasarnya keuntungan menjadi keutamaan..adat orang berniaga..sampai rumah terus cuba..alhamdulillah sepadan..

``nanti abang belikan lagi eh``..nak..nak..boleh..i like..macam mei mei upin ipin selalu cakap la..saya suka..saya suka..siap thumb up kat suami saya..salam cium tangan gitu..tanda terima kasih *_0 alhamdulillah,,niat dalam hati lepas ni nak buat koleksi jubah pelbagai warna la untuk majlis dan situasi yang bersesuaian..tapi suami dah meletakkan syarat..jangan beli yang menampakkan bentuk tubuh badan..semua jadi sia sia nanti..saya setuju!! *_+..wah sangat mendalam maksudnya tu..insyaAllah tidak begitu..amin..

****sesungguhnya aurat seorang isteri adalah tanggungjawab suaminya..manakala maruah seorang suami itu tugas isteri untuk menjaga dan memeliharanya..tidak kira dalam apa jua keadaannya..semuanya saling berkaitan antara satu sama lain..patuh dan taati perintah suami selagi mana arahan dan suruhannya tidak bertentangan dengan agama dan hukum Allah..itu penting..

Kalau boleh biar kita cantik dimata suami juga pada pandangan Allah..biar kita sama-sama masuk syurga..bagi yang masih berstatus pakwe makwe..jangan la ye…pujiannya adalah dosa..senyumannya adalah api neraka..kerana masih tiada lagi hubungan sah di sisi agama..ingat tu..kalau betul ikhlas saling menyayangi kerana Allah,,si lelaki bertemulah ibu bapa si wanita..bina ikatan yang sah disisi agama..bernikahlah..senyum simpul pulak dia..pastikan mas kahwin jangan hutang ye..haa..kenapa urut dada tu..tersedak ke? JJ penuhkan dulu ilmu rumahtangga didada supaya tidak mudah tergelincir..nauzubillah..

Jadilah muslim dan muslimah yang bijak,cerdik dan pandai,,bukan memandai-mandai..hidup ini terlalu singkat..itu pun Allah pinjamkan saja nyawa kita..suka kan Allah hidupkan kita..tapi jangan sesekali suka-suka melupakanNYA..kita sama sama berusaha perbaiki diri..pandanglah setiap kebaikkan yang telah dilakukan bukan menghitung setiap kesalahan yang telah dibuat..

wassalam :)

No comments:

Post a Comment

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..