Sampai Dasar

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

SAMPAI DASAR.. || Alang-alang menyeluk pekasam,biar sampai ke pangkal lengan..kalau takut dilambung ombak jangan berumah ditepian pantai..kalau kail panjang sejengkal lautan dalam tak usah diduga..berakit-rakit kehulu,berenag-renang ke tepian..bersakit-sakit dahulu..bersenang-senanglah kemudian..


Sampai Dasar
Google Image

Kadang kita rasa lelah sangat seolah tidak mampu lagi bernafas,kita berdoa pada Allah agar segera memberi kita kelegaan.Selalu kita rasa sangat tidak berdaya untuk tanggung segala ujianNYA,,kita merayu-rayu moga cepat dibebaskan daripada menanggung beratnya musibah..ada satu-satu saat..kita rasa terduduk seolah tidak mampu untuk bangkit semula..berat yang bukan kepalang,kita merintih mengapa dugaan seolah tidak mahu surut dan tidak mahu berhenti..kita sedih,kita kecewa seolah du'a kita Allah tidak peduli..SEBENARNYA dalam pada kita merintih kepayahan itu hakikatnya Allah sangat tahu kita masih mampu untuk menghadapinya..🍓Perdu Cinta🍓
Semangat.Vitamin yang sangat mahal.Tidak perlu dimakan tapi perlu disuburkan dengan sokongan dan dorongan..ada pada setiap orang cuma bezanya tahap kekuatannya itu berlainan.Jangan sampai hilang..kerana tubuh yang gagah pun bakal rebah..akal yang pintar pun akan tumpul..semangat..harus sering dibaja dengan kata-kata yang positif agar tercas aktif.

Nyah tewas.Awal..pertengahan dan akhir.Kita tidak tahu bahagian mana yang membuatkan kita mungkin berasa untuk mengalah dan beralah.Sesiapa pun tidak mampu lari daripad rasa untuk menyerah kalah pada setiap perjuangan.PC sendiri pun..ya,adakala rasa mahu mengalah sahaja..tetapi fikirlah semula..kerana kita telah memulakan..bayangkan yang indah-indah penghujungnya agar mampu kita nyah rasa ingin tewas itu dengar kadar segera.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi 
Previous
Next Post »

12 comments

Write comments
E'in
AUTHOR
December 28, 2016 at 10:18 AM delete

betul tu.. Allah takkan uji diluar kemampuan hambanya..

Reply
avatar
December 28, 2016 at 1:38 PM delete

Bukan tak tahu PC tapi sebagai manusia biasa yg sangat lemah ada kalanya bagai sudah lelah
Macam kakak akak tu sedih terlalu besar ujian hingga kurus dah dia walau baru sebulan lebih ujian Allah berikan. Kami tahu ada hikmah tapi belum nampak lagi hingga kini.

Moga diberi kesabaran buat kami semua.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 28, 2016 at 3:33 PM delete

Betul kak..PC juga begitu...kadang rasa rebah yang sudah tidak mampu untuk bangkit semula...
InshaAllah kak...satu masa semuanya akan terlerai...moga kakak akak Mama Leha terus sabar dan redha...

Reply
avatar
December 28, 2016 at 3:33 PM delete

Semoga kita tidak diuji dengan sesuatu yang tidak tertanggung.
Ya Allah, permudahkan segala urusan untuk mendapatkan keredhaanMu.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 28, 2016 at 3:35 PM delete

Betul Pakcik WP...amin...amin...kadang taku juga PC ujian ini buat PC jadi manusia yang kufur nikmat..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 28, 2016 at 3:37 PM delete

Terima kasih rai

Kak PC setuju tu E'in..

Reply
avatar
Ana Fatihah
AUTHOR
December 28, 2016 at 7:54 PM delete

Apa yang Allah uji walaupun kita rasa seperti sudah tak tertanggung lagi, namun dengan kesabaran pasti akan ada penyelesaian dan kesenangan lepastu. InshaAllah. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
December 28, 2016 at 9:10 PM delete

Tepat...yang rasa tidak mampu itu kita manusia..tapi Allah yang mencipta kita..yang tahu sekadar mana terdayanya kita untuk terus bersabar...jadi kita selagi boleh laluilah dengan redha..inshaAllah..amin..

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
December 29, 2016 at 11:13 AM delete

Allah swt Maha Mengetahui... huhu..pernah rasa sebegitu PC... sampai tertanya kenapa aku diuji sebegini berat?kenapa bukan insan lain? (pulak nah bg orang lain la pulak kan...Tuhan nak uji kita)

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon