Hujung-hujung..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

HUJUNG-HUJUNG || Panjang umur tinggal sebulan lebih sahaja  lagi kita akan melangkah ke tahun baru 2017..dah pun masuk November kan..siapa yang lahir bulan ini..selamat ulangtahun ya..yang hitung hari nak sambut ulangtahun perkahwinan..ok,happy anniversary..apa pun kondisi dan situasinya moga kalian sentiasa hidup dengan kasih sayang Allah SWT.

Betapa luasnya kasih sayang Allah SWT..dari kita buka mata bangun tidur awal pagi..sampailah kita pejam mata tidur semula..subhanAllah begitu banyak nikmat yang Allah pinjamkan kepada kita *termasuklah PC mesti lebihkan bersyukur sentiasa..aminn*..mungkin ada banyak perkara yang perlu kita perbetulkan untuk memudahkan redha Allah itu segera sampai kepada kita..tak apalah yang lepas biarkan berlalu..buka muka surat baru..jom kita muhasabah dan periksa diri..

Musim peperiksaan pun bermula..selesai PT3...hujung tahun lazimnya selain musim tengkujuh dan langkah berjaga-jaga untuk menghadapi banjir di sesetenfah negeri..deman peperiksaan juga menjadi tumpuan dan topik utama..PC bukan cikgu tapi oleh jeraba ranai adik sepupu yang masih bersekolah rebdah mahupun menengah itu yang PC ambil tahu serba sedikit.."waktu peperiksaan dan waktu keputusan peperiksaan diumumkanlah jantung ibu bapa biasanya berdenyut kencang lain macam"-kata makcik-makcik/pakcik -pakcik PC..huhuhu..

Lebih mencabar atau disebabkan tercabar..lain orang lain perangai.Ada yang suka buat sesuatu diminit-minit akhir lebih mencabar kekdahnya..dan ada juga buat begitu disebabkan rasa tercabar,,walhal sedari awal memang tidak terlintas pun untuk lakukan..kan..kan..tapikan...nak lebih baik..apa pun perkara yang baik itu lakukanlah seawalnya..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah  

Previous
Next Post »

14 comments

Write comments
Maria Firdz
AUTHOR
November 5, 2016 at 8:30 PM delete

Dah dihujung-hujung tahun segalanya kerja jadi sibuk juga..

Reply
avatar
November 5, 2016 at 10:29 PM delete

Wkmsalam
Anak bongsu pak cik amek STPM.
Semuga dipermudhkan.

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
November 5, 2016 at 10:44 PM delete

Jeraba ranai tu ape kak pc??

Reply
avatar
Farrah MF
AUTHOR
November 5, 2016 at 11:30 PM delete

Sekejap je kan dah sampai hujung-hujung 2016 :)

Reply
avatar
Akif Imtiyaz
AUTHOR
November 6, 2016 at 7:39 AM delete

Hehe anak yg ambik preksa mak ayah yg susah ati tggu result...

Reply
avatar
Lieya Von Jay
AUTHOR
November 6, 2016 at 10:23 AM delete

masa cpt sgt berjalan , rasa mcm baru sgt ja smbut thun bru

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
November 6, 2016 at 11:59 AM delete

MASA BEGITU SPT BERLALU MEMBAWA AGENDA KITA YG SARAT

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2016 at 10:12 PM delete

Betul Cikgu MF...suami PC pun cakap macam tu...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2016 at 10:13 PM delete

Amin...moga anak Pakcik tenang menjawab setiap soalan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2016 at 10:15 PM delete

Kerana ramai...oleh sebab typo jadi jeraba ranai..dah macam bahasa sanskrit pulak...maaf ya..terima kasih Lea kerana teguran...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2016 at 10:16 PM delete

Betul tu...cepat sangat..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2016 at 10:17 PM delete

Aah pakcik makcik PC kalau anaknya nak exam demam...nanti result nak kelyar pun demam..anaknya relax je...siap tengok kartun lagi..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2016 at 10:18 PM delete

Kan Lieya...akk pun rasa macam tu la..huhu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2016 at 10:18 PM delete

SubhanAllah..betul tu kak...

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon