Hakikatnya Kita Sentiasa Memerlukan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

HAKIKATNYA KITA SENTIASA MEMERLUKAN || Kita dijadikan berpasangan..baik manusia,haiwan mahupun tumbuhan.Fakta bukan auta..yang auta bila kita kenkonon nak menongkah arus..lain dari yang lain kekdahnya..kalau sekadar suka-suka tapi libatkan hukum bahaya dik non..kak non..pak non..*bak kata orang jawa..heee merinding..(meremang bulu roma)*..kalau ditakdirkan kita tidak temui pasangan kita di dunia..mungkin dia sedang tunggu kita di syurga..kalau perkara baik yang kita harapkan dapat di dunia namun tidak kita perolehi..in sha Allah mungkin di syurga nanti..*bersangka baik pada Allah*

Bersangka baik dengan Allah SWT yang sememangnya A dalam merencana takdir hamba-hambaNYA..bukan mudah..bagi PC bukan satu perkara mudah untuk kita set hati dan minda menjadi putih-putih melati kerana nafsu dan syaitonnirajim sentiasa mencari dan mengisi peluang yang ada bila sedang asyik kita terlalai..itulah cabaran dan pesaing kepada iman kita..oleh itu jom kita seiringkan iman dan amal supaya menjadi benteng.

Binalah seteguhnya benteng..hidup mahupun mati kita ini sentiasa memerlukan insan disekeliling kita untuk membantu..siapa pun kita,di mana pun kita berada..ya kita sentiasa memerlukan orang lain..begitu juga orang lain memerlukan bantuan kita..cuma asbabnya kita tidak pernah tahu..dengan siapa bakal kita bertemu dan berurusan juga tidak kita ketahui..pergerakkan itu hanya DIA yang tahu..dalam keterbatasan kudarat yang ada berdikit-dikitlah padam rasa yang hitam itu..kerana saat nyawa sudah terpisah daripada jasad hanya jiwa-jiwa yang hidup dengan ihsan akan menguruskan kita dengan izinNya..amin..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Memang kita saling memerlukan antara satu sama lain PC.. utk saling melengkapi .. bersangka baiklah dgn Allah, insyaAllah yg dtg pun baik2 shj ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. itulah hakikatnya kan kak...sentiasa memerlukan satu sama lain.. :)

      Padam
  2. Aturan Allah itu paling istimewa buat seluruh insan dan alam ini... Allahuakbar

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama