Tidak Semudah Petik Jari

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum..

TIDAK SEMUDAH PETIK JARI || Ada yang menganggap hidup ini sangat mudah.."alah senang je macam ala-ala petik jari..tap..tap..tap..."..amboi..ada pulak anggap hidup ini Ya Allah beratnya alahai sangat gitu..ada juga yang tak memberi apa-apa pun tanggapan..chillax kaedahnya memanjang..go with the flow..alahai sempoi sangat..banaykkan definasinya..pelbagaikan tanggapan yang diberikan..semua tangapan ini tidak salah kerana lain orang lain apa yang mereka lalui dan hadam setiap hari..

Setiap hari adalah hari baru..cerita baru yang kita lakar dan warnakan..walaupun lukisan awalnya telah lama siap..warna apa yang kita adunkan..bagaimana bentuk yang kita lakarkan adalah bergantung pada diri kita sendiri..tidak semua kita mampu habiskan dalam sehari..mungkin hari ini kita sekadar mampu untuk menyediakan sehelai kertas yang putih bersih..siapa tahu bulan mendatang baru kita mampu melakar apa yang kita inspirasikan..kerana sesuatu itu tidak semudah petik jari..

Petik jari..ya jika anda diberi keistemewaan oleh Allah mudah untuk perolehi sesuatu dengan hanya sedikit usaha bersyukurlah..jangan jadikan itu sebagai sebab untuk sinis kepada orang lain yang sedah terkial-kial berusaha untuk mendapatkan sesuatu..sekiranya tidak membantu tolong jangan asyik membantut..semangat yang baru hendak bercambah boleh jadi kontot..

*terima kasih ukhuwah..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Betul tu... Setiap hari pasti ada 'sesuatu' yang baru. Bersangka baik dan redha.. Semuanya pasti Ada hikmahnya...

    BalasPadam
  2. setuju tu..setiap sesuatu yg dtg n pergi tu mengajar kita erti "sesuatu"..pandang dgn +ve view insyaallah everything ll be ok..Allah kan mengikut apa yg kita sangka..=)

    BalasPadam
    Balasan
    1. didik hati untuk bersangka baik moga baik yang sentiasa menghampiri sepanjang perjalanan kita..amin..amin..amin.. :)

      Padam
  3. wow info yang keren kak.. kalau ingin tahu tentang cara membuat toko online
    yukk disini saja... terimakasih.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama