Sedikit Pun Memadai

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

SEDIKIT PUN MEMADAI || Ada lebih beri lebih...sudah jika adanya sedikit berilah sedikit nanti Allah tambah jangan lupa sambung memberi...in sya Allah.

Pasti pernah mendengar istilah tin kosong..."bising lebih"..kadang bukan disengajakan kalau sudah wataknya begitu tidak mengapalah asal tidak menyakiti atau menyusankan sesiapa sudah syukur alhamdulillah..bagi PC perlu kawan sebegini sebagai penceria suasana...percayalah bila dia tak ada...akan terasa sunyinya...nampak tak...cuma jadilah tin kosong yang cantik...bukan sekadar riuh tapi sedap dipandang maksunya boleh dapat input dan memberi manfaat..sikit pun jadilah..

Jangan kerana mahu gempak...sikit tapi istiqhomah...sikit tapi ikhlas..sebab yang gempak itu kadang nafsu..tapi istiqhomah dan ikhlas itu ada kaitan dengan iman kita...*senang cakap tapi susah hendak lakukan..ya..sebab itulah sikit-sikit mulakan*..in sya Allah hujungnya terkumpul banyak..

Adalah lebih baik sedikit menjadi banyak daripada yang banyak itu kian terhakis kerana silapnya tindakkan sendiri...

*terima kasih ukhuwah..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. tin kosong jugak kalau pandai kita mainkan iramanya akan sedap di dengar.. pokok pangkal bunyi apa yang kita lagukan

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju...jadilah tin kosong yang bermanfaat...bukan sekadar bunyi dan kemudian terbiar karat,,hehehe... :)

      Padam
  2. Semoga apa jua yg kita semua lakukan tidak tersasar dari landasan niat yg baik... aamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama