Kenangan Oldschool Sangat

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..


KENANGAN OLDSCHOOL SANGAT || Berbicara soal ceritera oldschool pastinya mampu buat kita tersenyum sendiri...hehe...tapi tengah masak tu jangan lah itu jam nak berangan sangat tidak sesuai..kan..

Mee simpul...mee siput...mee sanggul..setahu PC terkenal di Negeri Johor...sebenarnya sama je...cuma sebutan ikut selesa masing-masing adik kakak abang...tapi bila pegi kedai sebutlah mana-mana pun itu jugalah yang dihulur...eh....bayar dulu baru balik...kegemaran PC ni..alahai😅

Tapi tidak bagi PC...

PC : Babah jom pegi kedai atok *kat kampung PC ada kedai runcit..orang kampung panggil atok je*

Babah : Jua nak beli apa..

PC : Mee kusut..*sampai kedai merapu semua dibeli..hehe*

Baba : Mee kusut?...ada jual ke kat kedai atok?..krik..krikk..
Dah cepat jom..peluk babah kuat-kuat*fuhh macam puteri naik motor honda bulat..skirt kembang..sambil menceceh mulut*

......sampai kedai....tadaaaaa...

PC  : Atok kita nak beli mee kusut...

Atok : Mee kusut?...atok tak ada jual....

PC : Ada..ada tu..

Babah & Atok : Itu mee siput!!?!!..hahaha...

PC : Krik..krik...kan mee kusut..

😂sampai sekarang bila PC balik kampung mesti babah akan cakap Jua tak nak makan mee kusut...haha...biarpun masa terus berlalu kenangan itu akan tetap menjadi ramuan dalam mengisi hari-hari yang dilalui...

Mee siput
Google image 



Tag : Santai
6 Komen untuk "Kenangan Oldschool Sangat"

Tengok gambar pun dah terliur even tak pernah makan. Mesti sedapkan?

Wahh teringat balik... lama dah tak makan mee kusut ni.. eh.. mee siput.. :D :D

Kalau pandai buatnya di goreng akan kembang cantik..rangup..lemak...hehe :)

Mungkin masa kecik2 akak tengok mee tu macam dikusut-kusutkan..tu yang panggil mee kusut..akak pun hentam je panggil kusut.. :)

PC pun dah lama tak makan..balik kampung ada juga cari tapi mesti dah gabis stok..bukan rezeki...haha..mee kusut.. :)

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top