Kenangan Oldschool Sangat

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..


KENANGAN OLDSCHOOL SANGAT || Berbicara soal ceritera oldschool pastinya mampu buat kita tersenyum sendiri...hehe...tapi tengah masak tu jangan lah itu jam nak berangan sangat tidak sesuai..kan..

Mee simpul...mee siput...mee sanggul..setahu PC terkenal di Negeri Johor...sebenarnya sama je...cuma sebutan ikut selesa masing-masing adik kakak abang...tapi bila pegi kedai sebutlah mana-mana pun itu jugalah yang dihulur...eh....bayar dulu baru balik...kegemaran PC ni..alahai😅

Tapi tidak bagi PC...

PC : Babah jom pegi kedai atok *kat kampung PC ada kedai runcit..orang kampung panggil atok je*

Babah : Jua nak beli apa..

PC : Mee kusut..*sampai kedai merapu semua dibeli..hehe*

Baba : Mee kusut?...ada jual ke kat kedai atok?..krik..krikk..
Dah cepat jom..peluk babah kuat-kuat*fuhh macam puteri naik motor honda bulat..skirt kembang..sambil menceceh mulut*

......sampai kedai....tadaaaaa...

PC  : Atok kita nak beli mee kusut...

Atok : Mee kusut?...atok tak ada jual....

PC : Ada..ada tu..

Babah & Atok : Itu mee siput!!?!!..hahaha...

PC : Krik..krik...kan mee kusut..

😂sampai sekarang bila PC balik kampung mesti babah akan cakap Jua tak nak makan mee kusut...haha...biarpun masa terus berlalu kenangan itu akan tetap menjadi ramuan dalam mengisi hari-hari yang dilalui...

Mee siput
Google image 



Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
nur sabrina
AUTHOR
May 9, 2016 at 1:58 AM delete

Tengok gambar pun dah terliur even tak pernah makan. Mesti sedapkan?

Reply
avatar
May 9, 2016 at 2:06 PM delete

comel je nama mee kusut huhu

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
May 9, 2016 at 5:06 PM delete

Wahh teringat balik... lama dah tak makan mee kusut ni.. eh.. mee siput.. :D :D

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 10, 2016 at 10:54 AM delete

Kalau pandai buatnya di goreng akan kembang cantik..rangup..lemak...hehe :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 10, 2016 at 10:55 AM delete

Mungkin masa kecik2 akak tengok mee tu macam dikusut-kusutkan..tu yang panggil mee kusut..akak pun hentam je panggil kusut.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 10, 2016 at 10:57 AM delete

PC pun dah lama tak makan..balik kampung ada juga cari tapi mesti dah gabis stok..bukan rezeki...haha..mee kusut.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon