Hati-hatilah Ketika Berkongsi Testimoni

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..

HATI-HATILAH KETIKA BERKONGSI TESTIMONI || Setiap daripada kita pasti punya pengalaman baik pengalaman peribadi yang sangat sulit atau biasa-biasa sahaja..sama ada pengalaman itu dilalui sendiri atau diambil daripada kisah orang lain yang boleh dipercayai kesahihannya..selalu kita dengar .."niat tidak pernah dan tidak akan menghalalkan cara"..salah satunya cuba kita hayati hadis ini..

Daripada Abu Said al-Khudri RA katanya, Rasulullah SAW bersabda, 
Sesungguhnya seburuk-buruk manusia disisi Allah Taala dari segi kedudukan pada hari kiamat ialah suami yang menyebarkan rahsia isterinya selepas disetubuhinya.
(Hadith Riwayat Muslim)

Dalam pada kita hendak membantu orang lain jangan sampai kita terlepas pandang..dan isteri juga boleh ambil ikhtibar dan peringatan..termasuklah PC..

*terima kasih ukhuwah..




Previous
Next Post »

15 comments

Write comments
Maria Firdz
AUTHOR
May 19, 2016 at 11:03 PM delete

Kadang testimonial tu dibuat-buat untuk melariskan jualan...

Reply
avatar
Vanilla Maple
AUTHOR
May 19, 2016 at 11:14 PM delete

betul tu. nak buat testimoni kena fikir dlu :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 19, 2016 at 11:52 PM delete

itu yang bahaya cikgu MF.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 19, 2016 at 11:54 PM delete

yang nak buat testimoni dan yang membacanya berhati-hatilah... :)

Reply
avatar
Atie Yusof
AUTHOR
May 20, 2016 at 7:28 AM delete

Kadang rasa malu bila baca testimoni mcm ni.. hal2 dlm kelambu pun dicerita.. Nauzubillah...

Reply
avatar
Nor Azimah
AUTHOR
May 20, 2016 at 8:11 AM delete

Betul, org skrg ni twrlampau twrbuka, smp tk sedar benda tu aib atau rahsia yg perlu ditutup rapat2.

Reply
avatar
Nor Azimah
AUTHOR
May 20, 2016 at 8:11 AM delete

Betul, org skrg ni twrlampau twrbuka, smp tk sedar benda tu aib atau rahsia yg perlu ditutup rapat2.

Reply
avatar
May 20, 2016 at 11:00 AM delete

bagi saya, saya hanya share testi daripda rakan2 sid sendiri. tapi betul tu banyak testimoni skrg ni ada yang dibuat2 dan ada yang memalukan sendiri. hati2lah kita mahu rezeki kita berkat.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 20, 2016 at 11:46 AM delete

betul kak...kalau boleh elak..elakkanlah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 20, 2016 at 11:47 AM delete

keterbukaan itu molek tapi biar berpadalah..biar bersesuaian..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 20, 2016 at 11:48 AM delete

sangat bahaya Yui..lagilah sekarang budak-budak dah bersahabat baik dengan gadget..kalau yang ada kawalan ibu bapa tak menjadi masalah..yang tiada kawalan itu yang bahaya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
May 20, 2016 at 11:50 AM delete

betul..berhati-hatilah..bukan dalam berkongsi testimoni malahan dalam hal2 yang lain juga...

Reply
avatar
adianiez AIDA
AUTHOR
May 20, 2016 at 4:06 PM delete

biar la rahsia.
tapi skang byk la org share testimoni asben & wife, PC.
segan!

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
May 21, 2016 at 1:35 AM delete

Nauzubillah... moga dijauhkanlah dari berkongsi hal2 yg tidak disenangi dan membawa kpd haram spt itu...

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon