Senyum Terkenang Zaman Keliru

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

SENYUM TERKENANG ZAMAN KELIRU ||Siapa pun tidaklah lahir-lahir prapppp tahu semua perkara..boleh buat semua benda sendiri...tapi kalau lahir-lahir terus ada gigi sebatang dua itu ya..sebabnya berlaku pada anak sepupu PC sendiri..hihihi...ngeri ibu ayahnya sebab yang tumbuh tu gigi taring..alahai..anak manusia bukan anak serigala jadian atau tertukar dengan anak pontianak..syukur..

Hakikatnya kita melalui pahit manis..suka duka sejak kecil lagi..bezanya sewaktu kecil bila sakit nangis..bila gembira tahunya ketawa guling-guling..jadi bila kita tahu bahawa owh kecewa itu sedih...bahagia itu gembira??..bila?...bila kita mula menginjak ke usia remaja dan seterusnya..jadi wajarlah zaman kanak-kanak itu adalah zaman untuk bermain-main..zaman yang terpaling indah untuk dinikmati dan dikenang...

PC paling cuak*takut bila ada tetamu datang*..dah kenapa..bukankah tetamu itu membawa rezeki kepada tuan rumah..siapa tak takut..gara-gara tak tahu nak beza mana cawan mana gelas..tugas PC buat airlah kalau ada tetamu datang ke rumah...walaupun mama dah ajar..pesan banyak kali..ini gelas..ini cawan*mama siap cakap yang ada telinga ni cawan..ingat kan macam C ni..telinga..ha cawan la tu*...anguk bukan main..hahahahahahah..agaknya termakan semut pada gula-gula lolipop kot tu yang silap saja..yang lagi buat mama angin satu badan bila atas dulang tu cawan tapi berjug..bukan berteko...belum lagi letak kuih dalam pinggan bukan piring..hahahaha...padah..ni padah...jangkaan memang tepat...walau dah solat hajat..tetap juga kena dengar mama punya nasihat halilintar...huhuhuhuhuhu...

Proses belaja sepanjang hayat..baik ilmu yang kita tuntut itu duniawi mahupun ukhrawi..mungkin pada asalnya kita keliru..namun jangan biar kekeliruan itu membelenggu diri..belajarlah..sedikit demi sedikit kita akan dapat ilmu yang dipelajari itu biarpun bertahun lamanya...

cawan
Cawan
Google Image
gelas

Gelas
Google Image

 sudip

atau
 sudip
Sudip
Google Image

 teko
Teko
Google Image

 jug
Jug
Google Image

Image result for piring

Pinggan
Google Image

 piring
Piring
Google Image

>>Sekarang adakala bila dengar sepupu sepupu kena leter dengan mak masing masing gara-gara keliru seperti yang PC pernah lalui..yes..ku tersenyum sendiri...

Tag : Santai
5 Komen untuk "Senyum Terkenang Zaman Keliru"

haha ye ye kalau imbau kisah lalu.. banyak memalukan hahah
dari giveaway abamkie
http://mellyacrayola.blogspot.com/2016/03/abam-kies-first-giveaway.html

Saya pun pernah melalui zaman keliru mcm tu... nasiblah lelaki, tak nampak sangat kelirunya hehee... :D

hihihi..kan....alhamulillah..good luck ya...kak PC dah follow blog Lia :)

hihi..kiranya bro KK berada di zona selamat la ya,,alhamdulillah..betul kalau lelaki silap tak ketara sangat..cuba kaum perempuan..mau kena kecam.. :)

salam heheh, yana pon macam akak laa hehehe

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top