Lenggang Kangkung..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

LENGGANG KANGKUNG || Selamat berlenggang kangkung...eh...dah kenapa ni...selamat tengahari semua...yang berada di tempat kerja...selamat bertugas...yang sedang makan tengahari...selamat menjamu selera semua...

Gaya ala ala berlenggang kangkung..santai..relax..chill..ha gitu..ingat zaman sekolah..*eh zaman sekolah lagi..iyalah siapa suruh tolak tawaran masuk u..kan..kan..Allahu*..ok jom kita sambung..hari sabtu kita santai santai..dulukan kat sekolah PC setiap Jumaat mesti ada majlis agama..akan ada ustaz atau ustazah bergilir beri ceramah..kenkonon merdekalah...dengar ceramah macam nak pergi pasar malam..

Image
Google image 

Ustaz : Awak semua nak ke mana?
Pelajar : Surau Ustaz..
Ustaz : Makan kangkung je semua..
Pelajar : Krik...krik...eh tak ustaz tadi rehat kami makan bihoon sup
Ustaz : Oooo...maksudnya ada buku nota dengan pen la dalam poket
Pelajar : Maaf Ustaz*rasa macam kena hempap dengan kontena*
Ustaz : *sembunyi senyuman kelat dibalik misai kontotnya*

Kenal pasti situasi itu sangat penting...sesuaikan dengan keadaan perwatakkan dan bawaan diri kita...maksudnya buka berpura pura ya...harap maklum...tetapi kita sebagai manusia sewajarnya bertindak bijak..
Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
Nao Mei
AUTHOR
January 16, 2016 at 1:40 PM delete

Hahaha....cik akak sebijik macam nie zaman sekolah dulu..
Kisah nak tunjuk degil..huhu

Reply
avatar
Maria Firdz
AUTHOR
January 16, 2016 at 3:12 PM delete

hehe.. jangan berlenggang je ye...

Reply
avatar
paridah
AUTHOR
January 16, 2016 at 3:28 PM delete

BEST JUGA KAN MSG2 DGN ANDAIANNYA.

Reply
avatar
January 16, 2016 at 4:30 PM delete

time sek dl pun saya biasa gak kena tegur 'berlenggang kangkung' tu...hehehehehe...
kenangan tu...rindu zaman muda2 dl...heheheeh

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 16, 2016 at 8:26 PM delete

Hihihi...biasalah cik akak...zaman sekolah macam macam ragamkan...ada sedih ada lucukan..hihi..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 16, 2016 at 8:28 PM delete

Kan...kena tegur sekali ingat sampai bila2...biasanya pc sorokkan buku nota kecik dengan pen dalam poket..hihi..

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
January 16, 2016 at 9:19 PM delete

hehe... mmg ramai mcm ni... geram jer rasa bila duk situasi ustaz tu...

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon