Guru Disiplin Tidak Bertauliah

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Google Image

GURU DISIPLIN TIDAK BERTAULIAH || PC pernah jadi guru disiplin tidak bertauliah..bila?zaman sekolah kebangsaan..macam mana pulak?..bila cikgu sibuk bermesyuarat dan hanya meninggalkan kerja dan latihan untuk anak-anak murid kesayangannya..ha masa inilah ketua dan penolong ketua darjah akan jadi guru disiplin tidak bertauliah..siapa bising nama akan di catat..tunggu cikgu masuk kelas..siaplah..nak catat pun senyap senyap..masa ni musuh siaplah..buku bertemu ruas..hihihihi..*rupanya nama PC pun kena catatlah dengan pengawas sebab main geletek geletek dengan kawan sebelah meja..ciskek betul*..maka wujud dilema..

Dilema sering timbul dalam kehidupan kita..bila awak lakukan apa yang bukan sepatutnya...dan awak bertindak pada tempat yang kurang sewajarnya..macam salah alamat..surat pun sampai salah tempat..itu salah kita..tapi bila kita bertindak apa yang tidak sewajarnya dan terjadi apa yang tidak sepatutnya itu bukan salah takdir..bukan salah Allah..silap kita juga..berpada pada bukannya over..

JANGAN over..."overconfident".."overdose".."overacting"..pendek kata kurangkan segala over tu..takut takut ter"overshadow"pulak tanpa sedar..kan tidak manis begitu...pandang diri sendiri..cermin betul betul...supaya orang yang memandang kita tidak berasa jelak..bukan bosan dengan wajah tapi menyampah dengan sikap kita..binalah empayar ukuwah bukan semai benih permusuhan..

Tag : Santai
4 Komen untuk "Guru Disiplin Tidak Bertauliah"

masa muda , ikut darah muda saja . bila dah berusia ni , berpada-pada lah ...

hihihihi..betul..betul...betul...

wah baguslah PC pernah jadi guru displin walaupun tak bertauliah....
^_^

Bercerita pasal zamAn muda mudi..cik akak tak berani nak cakap..sebab cik akak lasak aikit..hahaha

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top