Cuba Praktikkan..Berkesan Tak..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Google Image

CUBA PRKTIKKAN..BERKESAN TAK || Apalah yang nak dipraktikkan ya..kiranya cuba bertestimonilah..biasanya kita dengar..kita tengok,,kita baca testimoni orang atau kawan-kawan..tidak pun mungkin saudara mara..itu yang terkadang terjebak secara tidak sengaja..eh...tidak salah kiranya ada semangat dan niat yang baik untuk mencuba..serasi..ok..teruskan dengan penuh istiqhomah..tidak memenuhi apa yang diingini..letak tepi..apa pun semua dengan izin Allah..

Baiklah..tabiat buruk memang sukar diubah..menjadi tabiat bila ianya jadi satu kelaziman..sentiasa dilakukan..tidak pernah tahu erti jemu ya..andai perkara yang baik..yang bermanfaat..jadi tabiat..comel la sangat..tidak perlu di ubah pun...yang wajar dan tersangat perlu diubah adalah sesuatu yang kurang molek pada tingkah laku secara keseluruhannya pada diri..jadi bagaimana??..sebelum hendak langkah melakukan perkara kurang baik itu tidak kiralah apa pun baca بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ..selawat kepada Rasulullah SAW..istighfar..haaaa cuba..in sha Allah terbantut nak buat perbuatan yang dirasakan susah hendak berubah..niatlah hendak berubah...lagi satu du'a..minta bantuan ALLAH..
Previous
Next Post »

24 comments

Write comments
Ana Fatihah
AUTHOR
January 10, 2016 at 12:11 PM delete

Tabiat memang susah nak diubah. Tapi kalau dg keazaman, usaha dan doa. In shaa Allah boleh je. :)

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
January 11, 2016 at 12:17 AM delete

tabiat yg dari kecil lg harus susah nak atasi... tapi kalau nak seribu daya kan... tepuk dada tanya iman ler,,,,

Reply
avatar
Aisya Ahamad
AUTHOR
January 11, 2016 at 8:23 AM delete

Sikit2, lama2 insyaallah pasti berjaya jugak. :-)

Reply
avatar
January 11, 2016 at 9:41 AM delete

Antara tabiat tak elok yang saya berjaya ubah adalah merokok. Alhamdulillah.. dah lama berhenti. Azam dan praktik penting untuk mengubah tabiat tak elok ni.

Reply
avatar
January 11, 2016 at 10:09 AM delete

Salam kak , insyaAllah usaha usaha dan doa insyAllah

Reply
avatar
January 11, 2016 at 2:31 PM delete

biasanya first 3 days memang sukar, tapi kalau berjaya tempuhi insyaAllah memang akan berjaya akhirnya

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
January 11, 2016 at 3:48 PM delete

Kuatkan diri untuk istiqamah Insha Allah boleh

Reply
avatar
January 11, 2016 at 5:47 PM delete

diri sendiri je boleh ubahkan

Reply
avatar
January 12, 2016 at 3:00 PM delete

banyakkan berdoa juga untuk istiqomah

Reply
avatar
S❤
AUTHOR
January 12, 2016 at 4:31 PM delete

in sha Allah, put trust on Him! let everything turn out well :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 13, 2016 at 9:38 AM delete

kena kuat semangat kan kak...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 13, 2016 at 9:38 AM delete

setuju..yang penting ada daya usaha kan...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 13, 2016 at 9:40 AM delete

alhamdulillah..tahniah..niat yang baik..usaha yang bersungguh in sha Allah Allah akan bantu...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 13, 2016 at 9:40 AM delete

dan jangan berputus asa..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 13, 2016 at 9:41 AM delete

amin..amin..amin Yana..kerana Allah kan...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 13, 2016 at 9:42 AM delete

in sha Allah..amin..doa sentiasa...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 13, 2016 at 9:43 AM delete

betul..sebab semangat,,niat,,azam itu diri sendiri saja yang boleh tahu tahapnya setakat mana...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 13, 2016 at 9:44 AM delete

betul...nak berubah..doa..istiqhomah..sebab Allah pandang juga usaha kita..bersungguh aau tidakkan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 13, 2016 at 9:45 AM delete

amin...semangat..semangat...niat mesti lurus dan tulus..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon