Cuba Praktikkan..Berkesan Tak..

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
Google Image

CUBA PRKTIKKAN..BERKESAN TAK || Apalah yang nak dipraktikkan ya..kiranya cuba bertestimonilah..biasanya kita dengar..kita tengok,,kita baca testimoni orang atau kawan-kawan..tidak pun mungkin saudara mara..itu yang terkadang terjebak secara tidak sengaja..eh...tidak salah kiranya ada semangat dan niat yang baik untuk mencuba..serasi..ok..teruskan dengan penuh istiqhomah..tidak memenuhi apa yang diingini..letak tepi..apa pun semua dengan izin Allah..

Baiklah..tabiat buruk memang sukar diubah..menjadi tabiat bila ianya jadi satu kelaziman..sentiasa dilakukan..tidak pernah tahu erti jemu ya..andai perkara yang baik..yang bermanfaat..jadi tabiat..comel la sangat..tidak perlu di ubah pun...yang wajar dan tersangat perlu diubah adalah sesuatu yang kurang molek pada tingkah laku secara keseluruhannya pada diri..jadi bagaimana??..sebelum hendak langkah melakukan perkara kurang baik itu tidak kiralah apa pun baca بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم ..selawat kepada Rasulullah SAW..istighfar..haaaa cuba..in sha Allah terbantut nak buat perbuatan yang dirasakan susah hendak berubah..niatlah hendak berubah...lagi satu du'a..minta bantuan ALLAH..
Tag : Santai
24 Komen untuk "Cuba Praktikkan..Berkesan Tak.."

Tabiat memang susah nak diubah. Tapi kalau dg keazaman, usaha dan doa. In shaa Allah boleh je. :)

tabiat yg dari kecil lg harus susah nak atasi... tapi kalau nak seribu daya kan... tepuk dada tanya iman ler,,,,

Sikit2, lama2 insyaallah pasti berjaya jugak. :-)

Antara tabiat tak elok yang saya berjaya ubah adalah merokok. Alhamdulillah.. dah lama berhenti. Azam dan praktik penting untuk mengubah tabiat tak elok ni.

Salam kak , insyaAllah usaha usaha dan doa insyAllah

biasanya first 3 days memang sukar, tapi kalau berjaya tempuhi insyaAllah memang akan berjaya akhirnya

Kuatkan diri untuk istiqamah Insha Allah boleh

banyakkan berdoa juga untuk istiqomah

in sha Allah, put trust on Him! let everything turn out well :)

setuju..yang penting ada daya usaha kan...

alhamdulillah..tahniah..niat yang baik..usaha yang bersungguh in sha Allah Allah akan bantu...

amin..amin..amin Yana..kerana Allah kan...

in sha Allah..amin..doa sentiasa...

betul..sebab semangat,,niat,,azam itu diri sendiri saja yang boleh tahu tahapnya setakat mana...

betul...nak berubah..doa..istiqhomah..sebab Allah pandang juga usaha kita..bersungguh aau tidakkan..

amin...semangat..semangat...niat mesti lurus dan tulus..

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top