Bila Terasa Pedas..

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Sumber Google image 

BILA TERASA PEDAS || Syukur atas segenap nikmat..alhamdulillah..pejam-celik-pejam-celik Isnin muncul kembali...taaadaaaa...seminggu berlalu begitu pantas..syukur...minggu kedua diawal tahun bakal berlalu...kita..dia..mereka...bertambah baik atau sebaliknya..sabar..selagi ada hayat selagi itu proses pembelajaran berlaku berterusan..

Adatlah kita manusia..ada yang mudah berubah dan sebaliknya...jangan berasa pelik dengan sikap orang sekeliling...bila terasa pedas pada pendengaran abaikan...kalau terasa pedas di hati...istighfar...undur diri...asingkan diri seketika...redakan keadaan dengan senyap itu lebih selamat daripada terus berbicara...jangan sokong makhluk yang dicipta daripada api  itu...

Tapi kalau terasa pedas disebabkan makanan terutama bagi sesiapa yang kurang tahan pedas...macam mana nak buat??...kiranya cara nak hilangkan pedas la...hihi..cepat cepat minum air suam...tak kiralah air kosong atau air manis...atau makan makanan yang manis manis...coklat ke...gula gula pun boleh...madu pun lagi laaaa ok..ingat sekadar nak hilangkan pedas ya...ingat tu...hihi..

Tag : Santai
7 Komen untuk "Bila Terasa Pedas.."

ekekeke Lissa suka makan pedas, kak.. jadi tak mudah rasa pedas :D tapi kalau bab pedas di hati tu kadang-kadang.. tapi diamkan ja lah :D

Hahaha.. Pdas tlinga rsa d hti, pdas d mlut rsa d Prut..

Buat tak tahu je lagi mudah...betul juga...kakau fikir sangat boleh berdarah hati...

Hehehe...kan....banyak kategori pedas ni...

In shaa Allah akan cuba brsabar. Sebab biasanya, klau trasa pedas memang akan blas bg orgtu rasa pedas jgk. Huhu. Astaghfirullah..

aida akan terus minum air sejuk.
ha... lega.

pedas sebab makanan tu sedap, pedas dgn manusia kene banyak bersabar. huhu

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top