Sunnah..DELIMA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Image
Google image 

Putih putih melati
Merah merah delima
Siapa yang baik hati 
Pasti ku terima 
^^,
Hingga kini rasanya lagu ini masih menjadi siulan..mungkin ada nostalgia pada diri masing masing..hehe..

Buah delima itu merah..salah satu antara banyak jenis buah..
Merupakan buah sunnah.

Dah lama rasanya tidak makan buah sunnah ini melainkan PC ganti dengan sekadar mengamalkan jusnya sahaja..
Previous
Next Post »

16 comments

Write comments
leya yeolly
AUTHOR
November 5, 2015 at 8:01 PM delete

wahhh, leya baru makan semalam

Reply
avatar
November 5, 2015 at 8:37 PM delete

In Shaa Allah... baik untuk pengaliran darah kan? selalu juga kalau balik kg umi belikan... hihi

Reply
avatar
Azwar Syuhada
AUTHOR
November 5, 2015 at 8:51 PM delete

Perghh, lama rasanya tak makan buah ni. Dulu dekat rumah ada tanam, sekarang pokok tu dah kena cantas. huarghhh

Reply
avatar
November 5, 2015 at 10:10 PM delete

Cantik buah delima tu, patutlah perumpamaan 'bibir cantik bak delima merkah'..

Bagus PC amalkan jus delima ni.. :-)

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
November 6, 2015 at 6:21 AM delete

makanan ni kolegen kan PC

Reply
avatar
Maria Firdz
AUTHOR
November 6, 2015 at 6:38 AM delete

Lama juga tak makan buah delima ni..

Reply
avatar
November 6, 2015 at 8:28 AM delete

Lissa tak pernah makan buah delima.. teringin nak rasa :D

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2015 at 8:46 AM delete

Waaa best tu..alhamdulillah..rangup bijinya..krup..krap..krup..krap.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2015 at 8:47 AM delete

Alhamdulillah bagus umi abak..kalau amalkan selalu in sya Allah kesan baiknya berpanjangan :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2015 at 8:48 AM delete

Dah susah jumpa la azwar..klu ada di kedai2 tu agak mahal..tu yang akk amalkan jus aje :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2015 at 8:49 AM delete

Kan warnyanya merah kilat..mcm pakai lips balm..hehe..aah nak beli buah ssh jumpa..dan faktor harga..minum jus jelah kak.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2015 at 8:50 AM delete

Macam2 khasiat dia cikgu..kena rajin amal :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2015 at 8:50 AM delete

Samalah PC MF..amalkan jusnya je :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2015 at 8:51 AM delete

Masam2 manis...ada org suka..ada yg kurang suka..ada rezeki..ada peluang cuba ye lissa :)

Reply
avatar
Atie Yusof
AUTHOR
November 6, 2015 at 8:52 AM delete

dah agak susah nak cari buah delima ni kan PC... sini lg susah nak jumpa...
selalu dok minum jus nya shj...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 6, 2015 at 9:36 AM delete

Betul..zaman kecik2 mudah dapat..tapi masa tu tak reti makan sangat..hisap jusnya je..biji sembur kat tapak tangan..ni bila dah reti makan susah nak jumpa..sama la PC pun amalkan jus je.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon