Pantun Lagi..

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Hari ini hari Isnin
Cantik kacak masing masing bergaya
Suburkan semangat dalaman luaran
Barulah bersemangat melunaskan kerja

Teh tarik secawan nasi lemak sebungkus
Roti canai cicah gula
Bekerjalah bertungkus lumus
Demi untuk kebahagiaan keluarga semua

Waktu rehat regang otot
Ambil kesempatan membasah tekak
Menutut jangan sembarangan menuntut
Takut diri binasa kelak

Sakit perut cirit birit
Sapu minyak lega sedikit
Bila bercakap tidak perlu terjerit jerit
Takut ada hati yang sakit

Biar pun ber"engkau" ber"aku"
Bertepuk bertampar tidak berkira
Namun pastikan sentiasa jaga tingkah laku
Moga persahabatan kekal manisnya

image
Sumber Google

Tag : Pantun
13 Komen untuk "Pantun Lagi.."

Amin... semoga ikatan ukhuwah antara kita Insha Allah akan berkekalan biarpun di alam maya... =D

nak pantun jugak..

singgah sana sini bukan selalu,
singgah blog sini pun bukan selalu,
memang hebat pantun yang diberi,
terima kasih sudi berkongsi.

hahahaha..
boleh diterima x.

salam singgah dari CIM
nak jawab pantun rasa macam tak pandai
biar pun persahabatan hanya di alam maya
sama-sama kita pelihara ukhuwah ni


yana nak bagi pantun dua kerat hari ni ^^

maya atau realiti,
ukhuwah tetap dihati

In sya Allah harap sangat begitu shikin... :)

Hehehehe...Allahu...pun boleh
Jarang singgah tidak apa
Sesekali datang menyapa
Sudah buat PC gembira
Jangan serik ada masa singgah sini ya

Tak apa...in sya Allah alhamdulillah aminnn..

Terima kasih yana
Moga bertemu di alam nyata...hihi...ha 2 kerat juga..

Terima kasih cikgu...alhamdulillah..

Nanti cik akak balas pantun ye,,hahaha

pecah kaca pecah gelas sudah baca harap balas..ahakss..tu je yg JM tahu

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top