Lebih..Kurang..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 

Image
Sumber Google image 


Syukur atas setiap nikmat yang Allah pinjamkan kepada PC dan kita semua..alhamdulillah..
Hari terakgir dibulan November

Lebihkan usaha untuk mencapai sasaran yang telah sedari awal tahun lagi dirancang..biarpun yang pertama dan terbaik itu datangnya dari perancangan Allah,,ada takdir yang boleh berubah bergantung pada usaha doa dan tawakkal(taqdir muallaq)..nampak tak betapa kasihnya Allah kepada kita..walaupun DIA yang mentadbir seluruh alam..namun tidak pula menzalimi hambanya melainkan kita menzalimi diri sendiri..

Kurangkan berkeluh kesah,,kesali diri..dan berputus asa kerana bantuan Allah akan hadir bila kita bersungguh untuk mencapai dan melakukan suatu yang baik dengan ikhlas dan niat yang tulus..kurangkan manis pada minuman lebihkan manis pada senyuman kan..kan..kurang gula penyakit lebih gula musibah..habis tu macam mana?..sederhana dalam setiap perkara..


Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah) yang apabila membelanjakan hartanya, tiadalah melampaui batas dan tiada bakhil kedekut; dan (sebaliknya) perbelanjaan mereka adalah betul sederhana di antara kedua-dua cara (boros dan bakhil) itu.

Surah Al Furqan
Ayat 67
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Manusia mudah mengeluh bila ditimpa masalah sedikit pun,
    #muhasabah untuk diri juga

    BalasPadam
  2. asalam Pc..hidup bersederhan adalam amalan hidup yg terbaik..

    BalasPadam
  3. In shaa Allah, sama-sama kita kurangkan keluh kesah dan tambahkan usaha. :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama