Campur Atau Ala Carte

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Sumber Google 

Tarik.Hembus.Tarik.Hembus.
Nafas.Oksigen.Udara.
Syukur Ya Allah.
Selamat tengahari ukhuwah
Campur atau Ala Carte.

Citarasa 
Bangsa.Agama.Budaya.
Nampak bezanya jelas lagi nyata terang terangan.
Tapi sekarang dalam soal makanan atau menu masakan,banyak yang berinovasi.Tiada masalah untuk kita menikmati makanan atau masakan ala ala negara barat atau timur contohnya.Pastinya bagi kita orang Melayu yang beragama Islam HALAL DAN SUCI KEUTAMAAN.

Campur atau Ala Carte
Terserah.Ikut rasa.Ikut situasi.Ikut kemampuan.Ikut rezeki
Begitu juga bila diaplikasikan dalam kehidupan..
Ada masa kita perlu bercampur bukan bersosial yang tidak berhala tuju tapi bermasyarakat dengan adab dan akhlak yang terpelihara.Ada ketikanya kita juga perlu waktu untuk menyendiri.

Image
Sumber Google 


Tag : Santai
17 Komen untuk "Campur Atau Ala Carte"

Pandai membahagikan yg mana haram yg mana haram PC..
Tak boleh di campur adukan..

macam-macam pilihan yang ada, sungguh PC paling top dalam check list pastikan Halalnya terlebih dahulu, jangan tertipu.

aduhhh, lapar baca entry ni. nguekk. haha

Betul tu.. Harus sesuaikan diri mengikut situasi dan harus tahu bezakan yang halal dan haram..

tengok gambar terus komen terliur jugak kak

pasti nya yg halal & bersih menjadi pilihan...
*lunch tadi makan nasi ayam penyet... hihi

Betul..kena pandai pilih...jangan terpedaya.. :)

Asalam..aduu..cantik menawan sajian di blog..Etuza makan tak satu pun tinggal tu..hehehe..

Betul kak ana..memang kena check..yelah sebab sekarang ni macam2kan kak :)

Hehe...akolololo....kesian dia.. :)

Itu betul...kena bijak dan berhati hati dalam memilih makanan dan melakukan tindakkan :)

Akak yang letak gambar tu pun perot terus berbunyi yana.. alahai.. :)

Sedapnya kak...ayam tu ada sambal dengan ulam kan kak... :)

Kihjihkih...ala ikhsan en googke KG... :)

Waalaikummusalam cikgu...jangan kata cikgu..kalau PC pun makan sampai licin... :)

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top