Campur Atau Ala Carte

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Sumber Google 

Tarik.Hembus.Tarik.Hembus.
Nafas.Oksigen.Udara.
Syukur Ya Allah.
Selamat tengahari ukhuwah
Campur atau Ala Carte.

Citarasa 
Bangsa.Agama.Budaya.
Nampak bezanya jelas lagi nyata terang terangan.
Tapi sekarang dalam soal makanan atau menu masakan,banyak yang berinovasi.Tiada masalah untuk kita menikmati makanan atau masakan ala ala negara barat atau timur contohnya.Pastinya bagi kita orang Melayu yang beragama Islam HALAL DAN SUCI KEUTAMAAN.

Campur atau Ala Carte
Terserah.Ikut rasa.Ikut situasi.Ikut kemampuan.Ikut rezeki
Begitu juga bila diaplikasikan dalam kehidupan..
Ada masa kita perlu bercampur bukan bersosial yang tidak berhala tuju tapi bermasyarakat dengan adab dan akhlak yang terpelihara.Ada ketikanya kita juga perlu waktu untuk menyendiri.

Image
Sumber Google 


Previous
Next Post »

17 comments

Write comments
November 12, 2015 at 3:31 PM delete

Pandai membahagikan yg mana haram yg mana haram PC..
Tak boleh di campur adukan..

Reply
avatar
November 12, 2015 at 3:31 PM delete

*yang mana halal.. yg mana haram tu..

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
November 12, 2015 at 3:39 PM delete

macam-macam pilihan yang ada, sungguh PC paling top dalam check list pastikan Halalnya terlebih dahulu, jangan tertipu.

Reply
avatar
Mormor
AUTHOR
November 12, 2015 at 4:02 PM delete

aduhhh, lapar baca entry ni. nguekk. haha

Reply
avatar
Mizz Aiza
AUTHOR
November 12, 2015 at 4:32 PM delete

Betul tu.. Harus sesuaikan diri mengikut situasi dan harus tahu bezakan yang halal dan haram..

Reply
avatar
November 12, 2015 at 4:34 PM delete

tengok gambar terus komen terliur jugak kak

Reply
avatar
Atie Yusof
AUTHOR
November 12, 2015 at 4:47 PM delete

pasti nya yg halal & bersih menjadi pilihan...
*lunch tadi makan nasi ayam penyet... hihi

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 12, 2015 at 5:43 PM delete

Betul..kena pandai pilih...jangan terpedaya.. :)

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
November 12, 2015 at 6:01 PM delete

Asalam..aduu..cantik menawan sajian di blog..Etuza makan tak satu pun tinggal tu..hehehe..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 12, 2015 at 6:10 PM delete

Betul kak ana..memang kena check..yelah sebab sekarang ni macam2kan kak :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 12, 2015 at 6:11 PM delete

Hehe...akolololo....kesian dia.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 12, 2015 at 6:14 PM delete

Itu betul...kena bijak dan berhati hati dalam memilih makanan dan melakukan tindakkan :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 12, 2015 at 6:16 PM delete

Akak yang letak gambar tu pun perot terus berbunyi yana.. alahai.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 12, 2015 at 6:17 PM delete

Sedapnya kak...ayam tu ada sambal dengan ulam kan kak... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 12, 2015 at 6:17 PM delete

Kihjihkih...ala ikhsan en googke KG... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 12, 2015 at 6:24 PM delete

Waalaikummusalam cikgu...jangan kata cikgu..kalau PC pun makan sampai licin... :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon