Bantal..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

image
google image

Pantang orang tua tua bila nampak anaknya atau cucunya duduk atas bantal..mau tersembul biji mata..tegang urat leher jerit.."haa duduklah atas batal tu nanti biar berbisul bontotnya"..*adoi seram kita*..bantal tempatnya di kepala..PC dulu ngaji pun letak muqadam dan Al Quran atas bantal..arwah nenek buatkan sorang satu untuk cucu cucu..warna,,corak pilih sendiri..haa gitu..kalau malas ngaji siap!!..berasap cuping telinga kena bebel..bila dah khatam je..apa lagi jadi harta la bantal tu..harta busuk..*bantal busuk la*

Ada juga yang menilai sikap melalui tabiat seseorang iu terhadap bantal..berapa banyak bantal yang diguna semasa tidur,,fakta atau auta wallahuaklam..kalau sama tu mungkin suratan..atau kebetulan..

Mari dekat sikit..PC nak bagi tahu sikit...kwang..kwang..kwang..
Walaupun tidak bercadang untuk tidur,Baginda Rasulullah SAW sekadar memeluknya atau meletakkan di atas riba sahaja.

Previous
Next Post »

13 comments

Write comments
Aisyah Sukor
AUTHOR
November 19, 2015 at 11:41 PM delete

dulu kecik kecik suka duduk atas bantal :)

Reply
avatar
ros nordin
AUTHOR
November 19, 2015 at 11:50 PM delete

wah..bestnya..ros mmg suka peluk bantal/letak bantal atas riba ..semoga dpt pahala bila niat ikut baginda rasulullah saw..hihihi

Reply
avatar
Sheila Adziz
AUTHOR
November 19, 2015 at 11:59 PM delete

betul sis... akak pun suka peluk bantal.... Rasulullah saw tidur atas pelepah tamar, bila bangun habis berbekas belakang badan baginda... baginda takut tidur di atas bantal takut tak jaga utk tahajut....

Reply
avatar
November 20, 2015 at 7:22 AM delete

yana kena tidur bantal banyak, kalau tak tak lena :)

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
November 20, 2015 at 9:37 AM delete

hahaha..tu kata org tua dulu2...KG masih gunakan utk anak2..tp dr segi logiknya..sebenarnya tak elok kita duduk bantak tu d mana kita letak kepala masa tidur kemudian kita duduk.umpamanya kita duduk kepala kita la ya...heheheh...KG suka pakai bantal byk2...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 20, 2015 at 11:32 AM delete

hihihihi..tak tumbuh bisul kan..kan..kan..selamat :)
padahal PC pun selalu juga duduk atas bntal..kenkonon jadikan bantal tu kuda atau kapal terbang..tapi dalam bilik la..takut kena marah :(

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 20, 2015 at 11:33 AM delete

syok je peluk bantal kan..hehehehe..in sha Allah moga ada ganjaran pahala di situ..amin..amin..amin :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 20, 2015 at 11:34 AM delete

hihihi..samalah..sebab tu kalau akak pergi mana2 susah sikit nak tidur.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 20, 2015 at 11:36 AM delete

sebab tu Rasulullah sekadar peluk sahaja bantal tu kan kak..itulah simboliknya..oleh sebab itu perbuatan baginda di kira sunnah jugakan kak..moga kita juga menperoleh pahalanya..amin :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 20, 2015 at 11:39 AM delete

orang tua2 dulu2 suka berkias kak..mungkin nak terangkan nanti kita anak cucu tak faham..hihi..bila dah semakin besar..semakin dewasa boleh fikir sendiri barulah faham kenapa ini tak boleh..itu tak boleh..masa kecik ikut sebab takut..dah besar tak buat sebab dah faham.. :)

Reply
avatar
November 20, 2015 at 9:09 PM delete

Selalu kna marah masa kcik2 dlu sbb duduk atas bntal... haha

Reply
avatar
Fida Z Ein
AUTHOR
November 20, 2015 at 10:11 PM delete

Saya pula suka peluk bantal juga....dan mesti ada bantal kat atas peha/badan...suka bantal banyak2 pun yer juga

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
November 24, 2015 at 12:44 PM delete

hahaha tidur nak bantl mesti tu PC

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon