Tak apalah..apa salahnyA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 


||tak apalah..apa salahnya||

Pandangan orang berbeza..mungkin kita suka eh dia benci..kita tidak suka dia pulak minat..kan..nampak tak..jangan kata orang lain..tengok adik beradik sendiri pun ok..contoh paling dekat..tapi ada juga yang memang sependapat..kita suka apa dia suka..dia terima apa kita minat..ala ala segugus kunci..bukan sedondon atau boria lagi dah..hihi..

Bila kita guna suatu produk contohnya..tidak salah kita kongsi manfaat pada orang kain untuk mencuba..bonus..awak dapat cantik luaran..dan awak juga cantik dalaman..*bukan saja cantik tapi baik hati gitukan*..selebihnya terpulanglah pada fulan atau fulana tu..

Menjadi pendorong..kita kurang berjaya bukan bermakna kita tidak layak untuk jadi pendorong..kalau PC tidak mampu untuk lunaskan satu satu perkara..atau tidak mampu untuk lakukan perkara tersebut..tidak bermakna PC juga perlu sekat orang lain agar mempunyai kelemahan seperti PC..kerana setiap orang ada keupayaan berbeza..apa salahnya kita sokong dia..atau sesiapa saja..asalkan perkara itu baik..

"Eleh ko tak buat..ko tak mampu..ko tak berani..tapi bersungguh suruh orang buat"
Assalammualaikum..mungkin dia perlukan sedikit saja dorongan untuk berjaya dan maju..apa salahnya dia meluncur dahulu dengan dorongan..tidakkah kejam bila kita suka melihat orang lain gagal semata mata kita tidak mahu menjadi yang tertewas..siapa tahu daripada dorongan itu ia menjadi pertolongan...*bantuan tidak semestinya kewangan*..
Previous
Next Post »

7 comments

Write comments
October 16, 2015 at 4:18 PM delete

setuju dengan PC,kekadang kalau kita nasihatkan orang tentang sesuatu,tapi orang tu kata kita pun tak buat macam tu,jawapannya senang je,.xkan kita nak ajak orang ikut apa yang tak betul..at least kita betulkan dia kerana kita xnak dia ikut macam ktia kan..

Reply
avatar
Maria Firdz
AUTHOR
October 16, 2015 at 6:11 PM delete

Hmm... Itu cabaran dakwah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 16, 2015 at 8:27 PM delete

betul..tapi sayangnya tidak ramai yang faham konsep sebegitu...mereka lebih nak kita buat dulu..kita lakukan dulu..sedangkan niat kita nak bagi sokongan..macam juga perjuangan yang tidak sudah..kita buat takat termampu jadi tak salah kita bagi semangat moga orang lain boleh sambung dan selesaikan atau buat lebih baik daripada kita..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 16, 2015 at 8:30 PM delete

Allahu..betul..dugaan..

Reply
avatar
October 16, 2015 at 9:03 PM delete

Kata kata org biar jadi cabaran utk kita jadi lebih baik insyaAllah

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon