Jatuhkan Ego Bangkitlah Maruah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image


Sebut saja ego.Negatif.Sombong.Berlagak.Keras kepala.Perasan perfect.*eh Mr perfact takut lipas la hihi*hakikatnya ada rasa sedikit ego itu penting kerana ego menyuntik keyakinan diri..tapi biarlah ego itu bertempat dan pastikan kena caranya nak tunjuk ego..jangan pulak menindas..*bukan kutu nak tindas tindas ni..hehe*kalau la ego itu negatif semata mana mungkin ada skuter brand EGO..bila dipositifkan baiklah jadinya..in sya Allah..

A: AWAK BOLEH BUAT KE?
B: SEE MY LEG LA..
egokan bunyinya..tapi mungkin dia nak tunjukkan keyakinan diri dan nak orang berasa yakin dengan dia.

A: BETUL AWAK BOLEH MEMANDU NI?
B: BOLEH,LAGI PUN SAYA DAH ADA LESEN..
ego jugakan..tapi kalau tak yakin tidak boleh buat..

Cumanya selagi boleh setiap apa yang kita cuba ingin lakukan sandarkanlah kepada Allah..cukup dengan menyebut alhamdulillah atau in sha Allah..tidak rugi pun sebaliknya lebih dipandang mulia..kerana akhlak dan budi pekerti..

Tidak semua orang boleh menghadam dengan baik dan betul setiap apa yang kita cuba sampaikan..walau pun niat kita sebenarnya putih.

Previous
Next Post »

16 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
October 29, 2015 at 1:59 PM delete

Itulah apa pun bergantung penerimaan pada yg mendengar dan melihat dari apa yg dituturkan dan perlakuan
Kadang niat baik diintrepetasikan -ve. Ada juga yg sebaliknya.
Kita kena ajar diri kitalah - walau sebenarnya memang agak payah.

Reply
avatar
October 29, 2015 at 2:15 PM delete

betul, kak.. ego biar bertempat :D

Reply
avatar
October 29, 2015 at 2:25 PM delete

ego biar bertempat.. kadang ego juga perlu agar kita tak dipandang terlalu rendah.. huhu...

Reply
avatar
yaya cendana
AUTHOR
October 29, 2015 at 2:52 PM delete

hai...yaya datang dari Jom Kita Sembang Bersama 35 Blogger...salam perkenalan dari Yaya Cendana :)

mohon komen murni di

http://www.yayacendana.com/2015/10/asean-musical-extravaganza-2015-matic.html#comment-form

terima kasih ^_^

Reply
avatar
October 29, 2015 at 2:55 PM delete

Betul ucapan memuji Allah jauh menunjukkan sifat tawaduk, tak mati pun rendahkan ego kita

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
October 29, 2015 at 4:28 PM delete

Mengapa perlu ego jika kita sebenarnya tak sehebat mana pun. Semua sama ja...

Reply
avatar
kak gojes
AUTHOR
October 29, 2015 at 4:50 PM delete

cakap besar salah satu ciri org ego ni...kan PC...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 29, 2015 at 5:03 PM delete

Betul la kak..tapi sesuatu yang disampaikan ikhlas dari hati..biasanya terus juga terkesannya dihati..kena betulkan tanggapan itu yang susah kak.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 29, 2015 at 5:04 PM delete

Salah tempat takut lebam dek..takut tambah musuh je nanti :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 29, 2015 at 5:06 PM delete

Hehe...terutama berada dikalangan orang yang suka memandang rendah dan suka memperkecilkan orang lain :))

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 29, 2015 at 5:07 PM delete

Hai....salam ukhuwah yaya...nanti akk singgah ye..tunggu.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 29, 2015 at 5:08 PM delete

Itu tanda kita tak berdaya tanpa bantuan dariNYA.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 29, 2015 at 5:09 PM delete

Yeszzz betul..yang membezakan amalan :)

Reply
avatar

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon