Jangan malu malU

Advertisement
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 


||jangan malu malu||

Biasa kita dengarkan"eh jangan malu malu..tambahlah..makan la lagi"..terutama bila berada di majlis majlis perkahwinan,,kenduri doa kesyukuran..walau pun makanan dalam pinggan kita baru suku luaknya..ermmm itulah budaya orang kita..budaya mempelawa yang bersungguh*bukan ajak ajak ayam hutan*..dan hujung minggu rasanya sentiasa ada saja undangan ke majlis tertentu..

Tidak silap itu bukan kita insan..kita dan PC terutamanya sentiasa terdedah untuk melakukan kesilapan..sengaja atau tidak...lama atau seketika berlarutannya kesilapan itu..apa pun situasinya bagaimana pun bentuk permasalahan..dari pihak kita sebagai pemula,,atau dia yang punya angkara..jangan malu malu mohon maaf..

Ketidak sempurnaan kita itu adalah sifat kehambaan..jangan malu malu minta,,merayu,,menangis pada PENCIPTA..ya Allah SWT sentiasa ada untuk kita..sesat dihujung jalan..jangan malu kembali ke tempat asal*kadang GPS pun sasau juga..tak apa*


Tag : Santai
10 Komen untuk "Jangan malu malU"

Kan....selalu dengar orang sebut macam tu.. Tapi memang betul..kita tak perlu malu bila minta ampun atas dosa-dosa kita.....kita ni sentiasa lalai...dengan urusan duniawi semata2

setuju tapi x semua org berani nak minta maaf atas kesilapan dia :')

jangan ego dan sombong untuk menyebut perkataan maaf.. seperti kata pepatah, takkan hilang bisa ular jika menyusur di bawah akar pokok..

betul, minta maaf tak semestinya salah, tapi dah salah minta maaf la. berkata benar walaupun pahit

Jangan malu dengan Allah..sebab Allah sentiasa rindu nak dengar tangisan taubat seorang hamba..buat sehabis baik...

Betul..akak pun sama juga..bila buat silap atau tersilap ada macam2 rasa..takut,,malu...tapi kentalkan hati...Allahu..tapi dengan Allah jangan malu minta maaf..

Merendah diri jangan merendahkan diri sendiri...in sya Allah diri akan lebih disayangi... :)

Setuju...kita tak boleh jangka dan tafsir hati orang...penerimaan orang..jadi minta maaf saja jalan terbaik.. :)

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH..

Back To Top