Jangan malu malU

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 


||jangan malu malu||

Biasa kita dengarkan"eh jangan malu malu..tambahlah..makan la lagi"..terutama bila berada di majlis majlis perkahwinan,,kenduri doa kesyukuran..walau pun makanan dalam pinggan kita baru suku luaknya..ermmm itulah budaya orang kita..budaya mempelawa yang bersungguh*bukan ajak ajak ayam hutan*..dan hujung minggu rasanya sentiasa ada saja undangan ke majlis tertentu..

Tidak silap itu bukan kita insan..kita dan PC terutamanya sentiasa terdedah untuk melakukan kesilapan..sengaja atau tidak...lama atau seketika berlarutannya kesilapan itu..apa pun situasinya bagaimana pun bentuk permasalahan..dari pihak kita sebagai pemula,,atau dia yang punya angkara..jangan malu malu mohon maaf..

Ketidak sempurnaan kita itu adalah sifat kehambaan..jangan malu malu minta,,merayu,,menangis pada PENCIPTA..ya Allah SWT sentiasa ada untuk kita..sesat dihujung jalan..jangan malu kembali ke tempat asal*kadang GPS pun sasau juga..tak apa*


Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
wa
AUTHOR
October 18, 2015 at 5:39 PM delete

Kan....selalu dengar orang sebut macam tu.. Tapi memang betul..kita tak perlu malu bila minta ampun atas dosa-dosa kita.....kita ni sentiasa lalai...dengan urusan duniawi semata2

Reply
avatar
Nadia Farhana
AUTHOR
October 18, 2015 at 6:07 PM delete

setuju tapi x semua org berani nak minta maaf atas kesilapan dia :')

Reply
avatar
Mizz Aiza
AUTHOR
October 18, 2015 at 6:47 PM delete

jangan ego dan sombong untuk menyebut perkataan maaf.. seperti kata pepatah, takkan hilang bisa ular jika menyusur di bawah akar pokok..

Reply
avatar
October 18, 2015 at 8:20 PM delete

betul, minta maaf tak semestinya salah, tapi dah salah minta maaf la. berkata benar walaupun pahit

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 8:22 PM delete

Jangan malu dengan Allah..sebab Allah sentiasa rindu nak dengar tangisan taubat seorang hamba..buat sehabis baik...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 8:24 PM delete

Betul..akak pun sama juga..bila buat silap atau tersilap ada macam2 rasa..takut,,malu...tapi kentalkan hati...Allahu..tapi dengan Allah jangan malu minta maaf..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 8:25 PM delete

Hehe..terima kasih adik..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 8:26 PM delete

Merendah diri jangan merendahkan diri sendiri...in sya Allah diri akan lebih disayangi... :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 18, 2015 at 8:27 PM delete

Setuju...kita tak boleh jangka dan tafsir hati orang...penerimaan orang..jadi minta maaf saja jalan terbaik.. :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon