Jangan bersaing dengan batU

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Image
Google image 

|jangan bersaing dengan batu|

Allah cipta pelbagai jenis batu.cantik.unik.tidak semua orang tahu menghargai.
Sesetengah daripada kita air batu seolah sahabat karib.kalau boleh tidur pun nak di peluk peluknya air batu.biarlah tak mandi pun..asal dapat minum air yang ada air batu pun terasa berada di bawah pancuran shower..ciss..ini semua poyo..drama lebih..*padahal dah mandi 3 kali*hehe..

Sakit.batu karang lazimnya di hempedu atau buah pinggang.enapan atau mendakkan yang lama.Allahu.sama sama kita jaga kesihatan.kita sebolehnya mencegah.kiranya berlaku itu takdir.redha.moga Allah jauhkan kita dari sebarang penyakit.amin.

Hati batu.Kepala batu.
Batu yang keras diketuk hari hari boleh hancur.
Dititik atasnya dengan titisan air hari hari boleh lekuk.
Malu.Ada akal.Tapi tidak boleh dilentur.

Previous
Next Post »

18 comments

Write comments
Ajuya Rashid
AUTHOR
October 9, 2015 at 3:36 PM delete

Kepala batu tu yg xboleh nak bendung tu.haih

Reply
avatar
October 9, 2015 at 3:59 PM delete

Batu lesung sgt2 berguna....hihihi ;)

Reply
avatar
October 9, 2015 at 4:00 PM delete

Dtg singgah dik kerana tertarik ngn comment PC kat blog saya tadi.... "senyum kelat"
tergelak saya...hihihihi ;) terus tak jadik nk sedey. Anda telah menggiburkan hati ini...TQ ;)

Reply
avatar
October 9, 2015 at 6:15 PM delete

manusia jangan jadi lebih teruk dari batu.. haha, batu pun boleh lekuku, nikan manusia mesti boleh di ajaq kan kak :)

Reply
avatar
Abam Kie
AUTHOR
October 9, 2015 at 6:19 PM delete

memang bayka perumpamaan yg boleh dikaitkan dgn batu...

Reply
avatar
Zizie Zack
AUTHOR
October 9, 2015 at 6:45 PM delete

itu kalau laga kepala, kepala zizie yg retak agaknya.. hehe..

Reply
avatar
shar90
AUTHOR
October 9, 2015 at 7:06 PM delete

Mmg ad sesetgh manusia lebih keras dr batu... disbbkan hati yg sombong... terdorong dgn sifat2 azazil. Mintk2 dijauhkan... ^^

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
October 9, 2015 at 8:47 PM delete

ala PC kita blogger semoga terhidar dari kepala batu kan..masing2 dengan kelebihan ilmu yang ada..memberi menerima..kita bukan siapa2 ..inshaAllah selagi ada ingatan padaNya doalah hindarkan batu batuan yang menyakitkan tubuh badan..wah! betul kah cakap Etuza ni..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 9, 2015 at 9:39 PM delete

itulah yang susah..kita boleh nasihat..lebihnya terpulang pada diri sendiri nak berubah atau tidak kan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 9, 2015 at 9:40 PM delete

Allahu..moga dijauhkalah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 9, 2015 at 9:41 PM delete

penting..buat numbuk sambal..hehehe..Allahu..alhamdulillah...senyum je ye..in sya Allah boleh kurangkan sikit rasa rasa kelabu di hati..amin..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 9, 2015 at 9:43 PM delete

betul..malu la sikit dengan batu tu ha..kita ada akal..ada ilmu..patutnya kita lebih baik daripada batu..hehehe..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 9, 2015 at 9:44 PM delete

hehehe..kan abam kie..harapnya jangan kitalah tergolong dalam perumpamaan itu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 9, 2015 at 9:45 PM delete

hehehe..kalau akak belum sempat laga zie..dah nangis dulu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 9, 2015 at 9:46 PM delete

nauzubillahiminzaliq..biarlah kita besederhana dalam segenap hal..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
October 9, 2015 at 9:49 PM delete

betul..kita insan biasa bukan sesiapa pun tanpa bantuan daripadaNYA..lantaran itu wajar sentiasa sedar diri..beringat sentiasa..tarbiah hati..tarbiah minda agar lebih positif..in sya Allah amin..

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
October 10, 2015 at 12:18 AM delete

Untung sabut timbul, untung batu tenggelam... tenggelam untung gak ke? Hehe ^-^

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon