♡♡buntu♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

                                                 Google image 

Moga semua ukhuwah PC berada dalam kasih sayang Allah..ameen..
sesetengah kawasan mengalami cuaca panas yang bukan calang calang..yang ada pula hujan panas bersilih ganti..tak kurang yang redup dan angin sepoi sepoi bahasa..bersabarlah..brooottt...brooot...
Tuuuut..eh macam tak faham bahasa pulak..jujur pun bertempat..maung dik..**pitam anai anai melintas atas papan..minta maaf cepat cepat..

Ada masanya kita seolah tersangatlah happy..ketawa sampai tenggelap pusat dik..sengal pipi gebuss..dan tanpa terduga terkadang dugaan..kesedihan datang tidak terjangka..dan yang lebih meyedihkan kedukaan itu berepisod..bak telenovela..itu tanda Allah sedang menegur kita..Allah nak naikkan peratusan kesabaran kita dan Allah nak gugurkan noda hitam pada diri kita..hadiahkan pahala berganda..masa ini moga kalimah kalimah suci yang meniti dibibir kita..Allah..Allah..Allah..tapi dah nama pun manusia..acapkalinya teremosi.. lempiaskan emosi itu wajar asal tidak membinasakan yang lain..wahai si kucing menjauh sebelum misai mu yang lentik digunting..hahahaha..

Dua minggu Ramadhan telah dilalui..mungkin hari ini baru ramadhan ketiga..atau tidak berpeluang langsung untuk berpuasa tahun ini..berpantang kekdahnya..tidak apa..Islam tidak memberatkan apatah lagi menyusahkan..qadakan dan fidyahkan ye intan payung..jangan buat dekķkkk je..hukum tetap hukum tidak boleh di auta kan..buntu nak masak atau membeli juadah berbuka?..krikk..krikk..istighfar..moga tidak tergolong dalam kelompok yang gemar membazir..tapi kalau buntu dalam setiap langkah kehidupan..carilah Allah..go with the flow..insyaAllah..jangan sampai kita buntu mencari jalan pulang..
Previous
Next Post »

6 comments

Write comments
Aku Penghibur
AUTHOR
July 2, 2015 at 1:12 PM delete

Maksud mendalam kak..
Amin semoga kita tergolong dr mereka yg x suka membazir.. dan ujian demi ujian..moga kita mampu lalui dengan sabar dan ikhlas

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
July 2, 2015 at 1:13 PM delete

Maksud mendalam kak..
Amin semoga kita tergolong dr mereka yg x suka membazir.. dan ujian demi ujian..moga kita mampu lalui dengan sabar dan ikhlas

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
July 2, 2015 at 9:08 PM delete

tak apalah PC semoga terus di permudahkan sepanjang Ramadan kali ini. cuaca memang panas menguji kesabaran kita di bulan mulia ini.

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 2, 2015 at 9:54 PM delete

@Aku Penghibur
amennn moga Allah tingkatkan kesabaran kita hambanya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 2, 2015 at 9:55 PM delete

@anajingga
in sya Allah mudah mudahankan..

Reply
avatar
July 3, 2015 at 1:10 AM delete

setiap kebuntuan ada jalan keluarnya :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon