♡♡berputus asalah♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah ♡ 

Google image 

Syukur atas setiap kenikmatan hidup..mungkin nikmat yang kita kecapi tidak sehebat jiran hujung kampung miliki..tetapi tetapkan hati untuk sentiasa bersyukur..dan begitu juga kawan di kampung sebelah,,mungkin dugaan dia lebih berat berbanding bebanan yang kita perlu hadapi..daripada perbezaan itu kita belajar muhasabah diri..in sya Allah..

Hendak berbuat sesuatu mesti bersungguh sungguh..puasa sungguh sungguh..bersabar pun sungguh..tapi makan!!!???kalau boleh berhenti sebelum berasa kenyang ye..itu pesan Rasulullah SAW..pastinya berhikmah..ye tak..betul,,ajal maut,,rezeki,,jodoh kita dah Allah tentukan sedari di alam rahim ibu kita lagi..tetapi Allah boleh ubah..ingat Allah saja yang boleh ubah..inisiatif atau altenatif kita sebagai hamba..du'a dan usaha mengikut apa yang diingini dan difikir wajar..sesuai denga apa yang disyariatkan..

Tetapi bila tengok tajuk??!!?..berputus asalah..hamboi..separa sedar ke PC ni..ke terlebih makan lada sulah..hihi..bukan ye...mau cirit birit dik bulan bulan puasa ni..nauzubillah..pemilik Perdu Cinta ini juga manusia..maka PC ingatkan diri sendiri dan ukhuwah yang disayangi,,berputus asalah kita pada perkara perkara yang negatif..pada anasir anasir yang meng"onar"kan diri sendiri..mungkin berat pada awalnya tapi yakinlah lama kekanaan kita pasti terbiasa pada perubahan..in sya Allah..haaaaaaa bukan bermakna ukhuwah PC tidak baik ok..semuanya cute miut belaka..alhamdulillah kerana Allah kurniakan sahabat sahabat alam maya yang baik pada PC..**sebak..
Previous
Next Post »

8 comments

Write comments
sya mimie
AUTHOR
July 12, 2015 at 5:56 AM delete

Asslmkm PC.. ;)
Salam subuh.. Yup.. Btl.. Berputus asa pd yng ngtive..

Reply
avatar
Ahmad Hasif
AUTHOR
July 12, 2015 at 8:50 AM delete

Assalam.
Salam perkenalan..
Yup btl tu mari kita mula buangkan benda yg negative..

Blogwalking Sini..
Jombaca artikel baru saya

Belajar Bukan Semata Untuk Dapatkan Kerja?

Reply
avatar
Aisya Ahamad
AUTHOR
July 12, 2015 at 11:00 AM delete

Terima kasih kerana mengingatkan jugak. :-)

Reply
avatar
Dunia Zumal
AUTHOR
July 12, 2015 at 1:32 PM delete

Betul, berputus asa la pada yang negatif tapi teruskan sedaya upaya dalam perkara positif...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 12, 2015 at 1:51 PM delete

@sya mimie
Waalaikummussalam sya..kan..yg baik baik kita tingkatkan semangat..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 12, 2015 at 1:53 PM delete

@Ahmad Hasif
Waalaikummussalam Ahmad Hasif..akk PC dah singgah blog awak..sakam perkenalan..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 12, 2015 at 1:53 PM delete

@Aisya Ahamad
sama sama kita saling ingat mengingatkan ye aisya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
July 12, 2015 at 1:54 PM delete

@Dunia Zumal
betul zumal...tepuk tangan 100 kali..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon