♡♡ramuan♡♡

Bissmillahirahmanirahim 
Assalammualaikum ukhuwah..



Zaman sekolah,,muda remaja,,hujung minggu,tiada kokorikulum di sekolah..lepas solat subuh..bamm sambung tidur.."baaaaaangunnn ko nak jadi hapa haaaa..burung punai pun dah sambung buat sarang.."aikk sebabak mimpi zasss lesap..jarak rumah jiran yang tidak sampai pun 20 langkah..setiap butir bicara tersangatlah clear..kihkihkih..senyum simpul..nasib ko lah anak jiran..PC??..haruslah sekali sekala mama jeritkan juga..retak tempayan pusaka..dulu..itu dulu..

Cas neuron..dulu biarkan berlalu..cukup sekadar memori terindah..difikir fikir..walaupun kadangkala ianya seakan tidak wajar berlaku..tapi..sudah terjadi pun..pasti berhikmah andai sesuatu itu terjadi..Allah tahu..

Layan selera..lain orang,,lain,,lain negara lagi lagilah bezanya itu ada..perbezaan itu kadangkala menyatukan..melengkapkan..betul tak..air mata..senda tawa..ramuan kehidupan..terasa hilang nikmat lazatnya sesuatu juadah itu andai terkurang ramuannya..begitu juga dalam hayat kita..di dunia mungkin kita masih mampu untuk terus berjuang..mencari..namun di akhirat kelak..semua bergantung pada resipi yang kita amalkan seperti mana yang diwahyukan..
Previous
Next Post »

2 comments

Write comments
Zizie Zack
AUTHOR
March 11, 2015 at 1:48 PM delete

kekadang ramuan tu dah betul. tapi api tu kecik ke besar.. jadinya, ada yg kurang rasanya, ada yang hangus tak menjadi... (nak bermadah mcm kak jua jugak) hehe

Reply
avatar
Tiga Ganda
AUTHOR
March 16, 2015 at 4:32 PM delete

kenangan zaman kecik2 dulu sangat indah...

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon