::..Ubah untuk berubaH..::

Sumber..Google

Bissmillahirahmanirahim..
Assalammualaikum semua..

Syukur atas setiap nikmat..namun jangan kita berasa terlalu gundah gulana saat dugaan menyapa kerana itu tanda kasih sayangNYA pada kita..bersedihlah tapi berpada pada ye..PC pun menangis teresak esak juga,, ini guli ke kelopak mata..nangis sampai bertangkup kelopak mata dik..PC pun kadangkala ketawa terbahak bahak juga terserlah aurat anak tekak....hehe..yang molek ikut..yang tak comel..abaikan ye..

Mesti..



Dalam apa jua yang kita ingini..keinginan yang baik baik..yang comel molek..yang membawa kita ke jalan Ilahi la pastinya kan..kannn..mesti bermula daripada niat dihati tu..PC suka sangat sentuh soal hati..kerana hati punca baik buruknya kita..kan Allah pandang hati kita..hati boleh berbicara..sukar untuk diterjemah namun itulah anugerah Allah..ha..jangan mengumpat bergosip dalam hati ok..dosa tetap dosa dik..hehe..penawarnya istighfarlah..


Bila telunjuk lurus menuding..tuding biar yang sweet..sweet je..pada kita dan orang lain juga..untuk dicontohi..kan ayu begitu..kacak lagi bergaya..bila kita menutupi aib orang lain..Allah akan pelihara aib kita..insyaAllah..jangan beri ruang untuk orang lain menuding pada kita kerana keburukan..jadi berubahlah kearah yang lebih menyihatkan..amin..
Previous
Next Post »

14 comments

Write comments
Mummy-Ann
AUTHOR
June 9, 2014 at 3:24 PM delete

jom berubah.. hanya kerana Allah Ta'ala :)

Reply
avatar
June 9, 2014 at 10:32 PM delete

salam kak.. rindu nya.. hihi.. betul.. kekadang, nak kena tanya balik hati ni, ikhlas x berubah. tapi, ada orang kata, biar dipaksa, lama2 akan ikhlas juga..

Reply
avatar
June 10, 2014 at 12:53 AM delete

Tak salah kalau sesekali menangis kan? :)

Reply
avatar
Putri
AUTHOR
June 10, 2014 at 1:10 AM delete

salam..
sedang dalam perubahan untuk memutihkan hati...rasa macam dah banyak tompok hitam

Reply
avatar
Kakzakie
AUTHOR
June 10, 2014 at 11:53 AM delete

Jgn tuding sebarang tuding sebab lima jari banyak sendi... bimbang tertuding diri sendiri. Sama-sama kita saling ingat-mengingatkan..

Reply
avatar
June 10, 2014 at 4:48 PM delete

Betul tu. Hati ni memang susah nak jaga. Sentiasa berdoa kepada-Nya. :)

Reply
avatar
Ida Scripters
AUTHOR
June 11, 2014 at 6:01 PM delete

Salam Kak PC, akak terpilih sebagai pemenang hadiah misteri diantara 5 Top Commentator bulan Mei di blog ida. Sila kasi alamat dan no fon di emel ida atau fb ida ya...

meh baca kat sini http://idasyuhada.blogspot.com/2014/06/hadiah-misteri-untuk-top-commentator.html

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 12, 2014 at 9:31 PM delete

@Nurul Farahizzati Zakaria
Betul..kita kena selidik hati kita..hukum tetap hukum..kadangkala suatu yang tidak kita sukai..niat taatkan hukum Ilahi..maka Allah akan bantu lembutkan hati kita..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 12, 2014 at 9:32 PM delete

@Nadratul Syazwana
Betul..setuju..melegakan sedikit jiwa..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 12, 2014 at 9:34 PM delete

@Putri
Alhamdulillah..kita sama sama sedang perbaiki diri..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 12, 2014 at 9:35 PM delete

@Kakzakie
Setuju kak..lebih baik kita perbaiki diri terlebih dahulu..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 12, 2014 at 9:36 PM delete

@Norhaizam Mustaffa
Sangat susah sebenarnya,.tapi andai sentiasa mohon bantuan padaNya..insyaAllah boleh..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
June 12, 2014 at 9:37 PM delete

@Ida Scripters
Waalaikummusalam ida..alhamdulillah syukur..terima kasih ye..

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon