::..Ubah untuk berubaH..::

Advertisement
Sumber..Google

Bissmillahirahmanirahim..
Assalammualaikum semua..

Syukur atas setiap nikmat..namun jangan kita berasa terlalu gundah gulana saat dugaan menyapa kerana itu tanda kasih sayangNYA pada kita..bersedihlah tapi berpada pada ye..PC pun menangis teresak esak juga,, ini guli ke kelopak mata..nangis sampai bertangkup kelopak mata dik..PC pun kadangkala ketawa terbahak bahak juga terserlah aurat anak tekak....hehe..yang molek ikut..yang tak comel..abaikan ye..

Mesti..



Dalam apa jua yang kita ingini..keinginan yang baik baik..yang comel molek..yang membawa kita ke jalan Ilahi la pastinya kan..kannn..mesti bermula daripada niat dihati tu..PC suka sangat sentuh soal hati..kerana hati punca baik buruknya kita..kan Allah pandang hati kita..hati boleh berbicara..sukar untuk diterjemah namun itulah anugerah Allah..ha..jangan mengumpat bergosip dalam hati ok..dosa tetap dosa dik..hehe..penawarnya istighfarlah..


Bila telunjuk lurus menuding..tuding biar yang sweet..sweet je..pada kita dan orang lain juga..untuk dicontohi..kan ayu begitu..kacak lagi bergaya..bila kita menutupi aib orang lain..Allah akan pelihara aib kita..insyaAllah..jangan beri ruang untuk orang lain menuding pada kita kerana keburukan..jadi berubahlah kearah yang lebih menyihatkan..amin..
14 Komen untuk "::..Ubah untuk berubaH..::"

jom berubah.. hanya kerana Allah Ta'ala :)

salam kak.. rindu nya.. hihi.. betul.. kekadang, nak kena tanya balik hati ni, ikhlas x berubah. tapi, ada orang kata, biar dipaksa, lama2 akan ikhlas juga..

Tak salah kalau sesekali menangis kan? :)

salam..
sedang dalam perubahan untuk memutihkan hati...rasa macam dah banyak tompok hitam

Jgn tuding sebarang tuding sebab lima jari banyak sendi... bimbang tertuding diri sendiri. Sama-sama kita saling ingat-mengingatkan..

Betul tu. Hati ni memang susah nak jaga. Sentiasa berdoa kepada-Nya. :)

Salam Kak PC, akak terpilih sebagai pemenang hadiah misteri diantara 5 Top Commentator bulan Mei di blog ida. Sila kasi alamat dan no fon di emel ida atau fb ida ya...

meh baca kat sini http://idasyuhada.blogspot.com/2014/06/hadiah-misteri-untuk-top-commentator.html

@Nurul Farahizzati Zakaria
Betul..kita kena selidik hati kita..hukum tetap hukum..kadangkala suatu yang tidak kita sukai..niat taatkan hukum Ilahi..maka Allah akan bantu lembutkan hati kita..

@Putri
Alhamdulillah..kita sama sama sedang perbaiki diri..

@Kakzakie
Setuju kak..lebih baik kita perbaiki diri terlebih dahulu..

@Norhaizam Mustaffa
Sangat susah sebenarnya,.tapi andai sentiasa mohon bantuan padaNya..insyaAllah boleh..

@Ida Scripters
Waalaikummusalam ida..alhamdulillah syukur..terima kasih ye..

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Back To Top