::..Tak semudah 1,2,3..atau A,B,C yA..::

Ikhsan: Google

Assalammualaikum,,

Moga semua sahabat berada dalam keadaan seperti mana yang diharapkan..amin..kita boleh merancang..seberapa banyak yang kita harapkan..impikan..adanya perancangan sedikit sebanyak membantu agar segala tindakan menjadi tersusun dan rapi..yeyy alhamdulillah..insyaAllah taklah merapu je.. ○¿● asalkan kita sesekali tidak menolak ketepi Perancangan Allah yang terbaik..

Setiap orang ada tanggungjawab..suami selaku ketua keluarga mesti bertanggubgjawab pada isteri dan anak anak,,anak bertanggungjawab pada ibu bapa..guru disekolah bertanggungjawablah pada anak murid di sekolah..jadi jangan hairan bila nampak tok penghulu berkain sarung malam gelap gelita meredah banjir membantu penduduk kampung ye..nak makan pun kena masak dik..bukan mudah nak lunaskan tanggungjawab..tak gitu..terpulang pada cara dan kaedah masing masing..kadangkala apa yang kita lihat tidak sama dengan hakikat yang terpaksa mereka lalui..

Seribu langkah yang kita ambil itu pastinya bermula pada langkah pertama pastinya..dan pada setiap langkah itu  juga tersirat 1001 cerita dan kisah..bukan mudah..tidak senang..berbanding hanya sekadar berbicara dengan kata kata puitis..mampu mencairkan dan mempersona..bila kita menemui kesusahan,kegagalan dan kejatuhan..itu bermakna kita sedang berusaha..tapi kalau kita ini bersungguh..pastinya bantuan Allah itu hadir..insyaAllah♥


Previous
Next Post »

15 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
January 21, 2014 at 12:08 PM delete

Menerima tanggungjawab mudah tapi menggalas tanggungjawab tidak mudah. Kalau nak telan makanan pun kena kunyah dulu. Bayangkan yg tak bergigi susah kan nak kunyah sebab itu nak pikul tanggungjawab pun mesti tahu. Kalau rasa tak boleh kena belajar sebelum memikul. Macam nak menikah, belajar dulu munakahat, ambil kurus perkahwinan, baca banyak buku baru mudah nak mengharunginya. Taklah belum celerbrate anniversary lagi dah tunggang-langgang...

Eh... panjang pulak kakak membebel PC. Sorry dik:)

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
January 21, 2014 at 12:18 PM delete

assalamualaikum kak,

semua orang dan setiap pekara dalam hidup ini mempunyai tanggungjawabnya sendri.. waimah diri kita.. mempunyai tanggungjawab terhadap diri kita sendiri.. maka laksanakan dengan sebaik mungkin

Reply
avatar
January 21, 2014 at 12:20 PM delete

setiap dari kita mempunyai tanggungjawab masing2. tanggungjawab itu amanah... jadi haruslah kita pikul tanggungjawab serta amanah itu dengan sebaiknya... In Shaa Allah...

Reply
avatar
Niesa
AUTHOR
January 21, 2014 at 1:00 PM delete

Setiap langkah yg kita ambil mmg pasti akan ada yg menunggu..terpulang kpd diri kita sama ada kita kuat atau sabar utk menghadapi segala yg telah ditentukan.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2014 at 2:39 PM delete

@Kakzakie
Setuju kak..persediaan untuk laksanakan tanggungjawab tu yang lebih utama..terima tanggungjawab yes semua orang boleh..tapi nak laksanakan tu..ramai orang tewas..
PC suka dapat info dari akak la..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2014 at 2:41 PM delete

@Aku Penghibur
Waalaikummusalam acik..betul kita ada tanggungjawab pada diri sendiri..sayangi dan hargai diri sendiri juga..semua ini nikmat ya Allah pinjamkan pada kita..jaga elok elok..insyaAllah..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2014 at 2:43 PM delete

@Farah Waheda Wahid
Tepat sekali..kerana diakhirat kelak kita akan disoal satu persatu tidak mampu langsung untuk berdalih..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2014 at 2:44 PM delete

@Niesa
Kita berdoa agar Allah tabah,cekal dan tetapkan hati kita serta tidak berpaling dari NYA..amin..

Reply
avatar
January 21, 2014 at 6:23 PM delete

Masing-masing ada tanggungjawab. Laksanakanlah sebaik mungkin.

Reply
avatar
Yumida Huda
AUTHOR
January 21, 2014 at 6:31 PM delete

betulkan kak..setiap org ada tggjwbnya sendiri
moga kita laksanakan dgn bersungguh2
Ayu mempesonakan! Jom!!! Cantik Berhijab Dengan Fesyen Terkini Shawl Dari Hijabterkini.com

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 21, 2014 at 8:12 PM delete

@Yumida Huda
Laksanakan bersungguh dan seikhlas yang boleh., kerana itu amanah kita..

Reply
avatar
Lea Azleeya
AUTHOR
January 22, 2014 at 8:08 AM delete

Betul tu PC.. setiap kita ni mmg ada tanggungjawab masing-masing.. sama ada dilaksanakan dengan baik atau tidak je.. memang x semudah ABC kan.. :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
January 22, 2014 at 10:21 AM delete

@Lea Azleeya
Betul lea..bukan mudah kita nak ikhlas dan jujur dalam melunaskan tanggungjawab yang di pikul..

Reply
avatar
cik lisa
AUTHOR
January 23, 2014 at 5:37 PM delete

tanggungjawab itu satu amanah, tak kiralah kecik ke besar ke, mesti laksanakan sebagai 'mereka' sudah beri kepercayaan kepada kita, ewah ewah hehe ^___^

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon