::..Boleh diushakaN..::

sumber Google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Hari ke-6 di bulan Januari,,tahun 2014..alhamdulillah masih Allah izinkan kita bernafas lagi..syukur..siapa yang membeli perkakasan baru di awal tahun..bak kata bau kedai pun tak habis lagi..hehe..apa salahnya..ada rezeki kita membeli..betul tak..asalkan sentiasa bersederhana dan berpada-pada..jangan membazir..ikut keperluan bukan kehendak..

Jalan raya kampung berlubang..laporkan pada pihak berwajib..boleh di tampal atau perbaiki semula..gigi belubang??..bergantunglah pada keadaan..kalau dah sewajarnya di cabut..redhakan saja..kecut perut bila bab cabut gigi nih..huhu..untuk kebaikkan diri sendiri dan orang sekeliling juga..tk rugi kalau kita semi sikap berlebih kurang dan berani pada tempat sewajarnya J..

Bila dapat barang baru mesti kita suka..tidur pun senyum..jaga elok-elok..baru kann..hehe..excited katanya..bila mana telah bertahun di mamah masa..kualitinya pasti tidak seperti diawalnya..kurangnya pasti ada..kalau kereta..ptinya warnya dah pudar..tayarnya bunganya semakin menipis..tak semua bunga letaknya sebagai hiasan indah di atas meja..dibilik beradu saja..ye tak..bunga tayar pun besar jasanya..hehe..walaupun tak berwarna..hitam sampai ke sudah..kesian dia..demi keselamatan..tukarlah untuk kita juga..

Ok itu semua apa yang kita lalui kini..di dunia untuk kemudahan dunia..alam sementara satu destinasi persinggahan..yang banyak manis dan pahitnya..gelanggang di mana kadangkala kita tersungkur kemudian bangkit..di persimpangan yang kadangkala buat kita tersasar jauh kemudian berpatah balik..alhamdulillah kita berjaya dan mampu lakukan dengan izin NYA..ya Rabb..kisah syurga..cerita neraka juga kita ketahui..sweetnya Allah..Al Quran kalam azimat untuk kita mengambil ikhtibar..jadi alangkah comelnya kita berusaha sekuat daya..memperindah hiasan alam barkhzah dan syurga dengan segala amalan bermanfaat..wassalam J
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Cerita pasal barang baru ni, ida and the geng masa sekolah dulu, setiap tahun baru kami malu nak pakai uniform baru takut kena ejek. So sebulan yg pertama kami akan pakai baju lama.

    BalasPadam
  2. Hehe..zaman akak..kami berjanji dengan kawan-kawan..pakai sama-sama..hehe..sama la mcm ida..takut kena gelakkan.,

    BalasPadam
  3. btol tu kak.. dulu family susah, dpt barang baru je, simpan xnak bagi org lain sentuh. hehe. segala benda ni boleh diperbaiki. nak dengan tak nak je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan..bila kita susah nak dapat suatu tu bila dh dapat kita akan lebih menghargai..hehe..baik-baik pemurah jadi kedekut sikit..yang penting hati kita zie..ye tak..

      Padam
  4. Sebut tampal/cabut gigi kakak pun ngilu PC:) Tapi bab barang baru kakak dulu pun sebab miskin dpt baju baru kalau boleh tak mahu malam, rasa baiknya kalau siang memanjang sebab boleh pakai lama sikit hihi...

    Iman tak boleh dtg bergolek kalau tak dipupuk. Sendiri kena cari dan usaha utk dijadikan bekalan. Doa org lain belum tentu boleh diharap. Jadi sendiri kena ingat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe..nak basuh pun sayang ye kak..nanti bau kedainya hilang..Babah dengan mama PC kalau beli barang..PC suka basuh dulu.tapi mereka cakap..ala ye dah tak bau kedai la..huhu..yup..nak apa pun kena doa selain usahakan kak..ibaratnya yang bulat tak kan bergolek datang..yang pipih mana mungkin datang melayang..

      Padam
  5. barang baru kemain sayang lagi.. barang yang lama jangan dibuang pula, ada kenangan di situ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul mama yang lama itu ada sentimental velue kan..

      Padam
  6. teringat dulu-dulu keluarga susah.. adik beradik ramai... dapat kalau dapat barang baru.. ishh kemain sayang ..memang tak bagi orang sentuh hehehee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe..kita lebih menghargai dan jaga elok elokkan..seronoknya adik beradik ranai ni rumah sentiasa meriah..

      Padam
  7. org kata brg yg lama usah dikenang.. errrkk betol ker? brg yg lama la yg perlu dikenang..ada nilainya dan memorinya.. perkara yg lama yg usah dikenang.. kan...hihihi...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama