::..Tak sejajar lagI..::

sumber : Google

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

Alhamdulillah..diam tak diam dah 16 Muharram 1435H hari ni kan semua sahabat-sahabat blogger yang sentiasa tak jemu datang ziarah PC..terima kasih sangat..ucapan terima kasih pun rasanya tidak cukup untuk dijadikan tanda penghargaan buat kalian yang jauh di mata tapi sentiasa dekat dihati PC..PC sentiasa mendoakan moga kalian sihat dan Allah kabulkan segala hajat dan doa yang dipohon padaNYA..aminJ

Kita berusaha,,kita berdoa dan kita bertawakkal pada Nya..kita sentiasa memerlukan orang lain untuk menyokong kita..tolong doakan kita,,sama-sama berusaha dengan kita dan saling redha meredhai satu sama lain..tapi asasnya kita kena terlebih dulu gigih berusaha ok..kita bukan Kyle XY yang jatuh entah dari planet mana ke dalam hutan belantara kot..hehehe..apa yang penting???kerja..sama..thats wonderful ummah Rasulullah SAW..mesti Rasulullah sangat gembira bila melihat umat yang disayangi dan dicintainya sentiasa berakhlak mulia..tak gitu..jadi sokonglah sahabat kita yang sedang berusah berhijrah ke arah yang lebih positif..J

``Lain dimulut..lain dihati..berbasa-basi bila bercakap``..``lidah bercabang``..rasanya kita seakan sudah sebati dengan frasa pepatah ini..tapi janganlah tanya baby yang umurnya masih dalam pantang..pastilah tak dapat jawabnya..rutinnya menyusu setiap beberapa jam sekali..so sweetJ..bercakap mengikut perasaan..dan perasan..berbicara mengikut kewarasan akal fikiran..pastinya memberi impak yang berbeza..lantaran itu berhati-hati bila berbicara..ianya mampu menjadi doa..sekelip mata juga ianya boleh mengubah dunia..kalau terlajak perahu boleh berundur katanya..terlajak perbuatan..percakapan..biarkan saja..biarkan..jangan risau..Allah itu sangat mengampuni hambaNYAkan..menangislah sepuas hati mohon taubat..wassalamJ
Previous
Next Post »

13 comments

Write comments
Kakzakie
AUTHOR
November 20, 2013 at 3:38 PM delete

Apa lagi sebagai ibu-bapa berhati-hati bila dlm emosi yg kurang baik. Bila marah anak dgn kata kurang baik ianya bagaikan doa. Sedih bila dah jadi tak baik sendiri yg menyesal kan..

Fikir sebelum berkata.. (kakak ni pun kadang terlajak juga PC)..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 20, 2013 at 4:41 PM delete

Lumrahnya kita ni kan kak..waktu emosi tak stabil tulah macam-macam idea nak bercakap tu datang..perasaan marah,,geram bercampur aduk..apa yang ibu ayah cakapkan mudah makbul..tiada berhijab..semua kita mesti berhati-hati..tak apa kak..terlepas cakap..istighfar banyak-banyak..

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
November 20, 2013 at 8:34 PM delete

jadi jangan kita kita bagaikan mencurai air di daun keladi ...nasihat itu hanya di dengar tapi tiada reaksi :) ,mari kita muhasabah diri

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 20, 2013 at 9:39 PM delete

betul tu acik..tiada kesan..sedangkan kita ini epatutnya semakin hari semakin positif dan berubah ke arah kebaikkan..jom kita muhasabah diri :)

Reply
avatar
November 20, 2013 at 10:42 PM delete

hidup kita ni kena banyak muhasabah diri, insyaallah smua yg suka rmenjadi mudah dna yg slah boleh diperbuetulkan..:)

Reply
avatar
November 21, 2013 at 2:06 AM delete

lama xlayan citer kyle xy.. hihi... kdg2, bila dh ikut eosi, memang xingat apa dah.. bila dh tenang, baru boleh fikir rasional.. astaghfirullahalazim...

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 21, 2013 at 2:37 PM delete

betul..muhasabah diri..merendah diri dan waatiyyah..insyaAllah kita akan menjadi insan yang terbaik bukan saja pada pandangan manusia..malahan pandangan Allah :)

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 21, 2013 at 2:38 PM delete

itu normal zie..yang penting setiap hari kita belajar untuk perbaiki diri..tak dapat banyak..sikit pun jadilah :)

Reply
avatar
puteri airyn
AUTHOR
November 22, 2013 at 12:40 AM delete

Betul tu terlajak perahu boleh undur.. terlajak kata.. Mohon maaf lah jawabnya.. terlajak perbuatan.. Taubatlah jalan penyelesaiannya..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 22, 2013 at 7:48 AM delete

betul airyn..asalkan kita sanggup berubah dan merendah diri mengakui kesilapan..semakin kita merendah diri..besederhana..semakin itulah lebih ramai dan mudah untuk orang mendekati kita :)

Reply
avatar
November 22, 2013 at 10:51 AM delete

Muhasabah diri, tepuk dada tanya iman :) salam jumaat..

Reply
avatar
PeRdU cINta
AUTHOR
November 22, 2013 at 10:59 PM delete

betul..semuanya terpulang pada diri sendiri..salam jumaat kembali :)

Reply
avatar

Sepatah Dua Kata Kalian Amat PC Hargai..TERIMA KASIH.. EmoticonEmoticon